۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبر: 85540861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری کالا از گمرک قزوین

۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبر: 85540861
صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری کالا از گمرک قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل گمرک قزوین گفت: ۱۳۰ میلیون دلار کالا معادل ۱۹۷ هزار تن از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق گمرک قزوین به کشورهای خارجی صادر شده است.

سعید نادری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص عمده کالاهای صادراتی در این مدت تصریح کرد: روغن پایه، پودرشوینده، تریلرهای سردخانه دار، رزین آلکید و اکسید مولیبدن ازجمله کالاهای است که امسال به مقصد کشورهای عراق، امارات، هند، افغانستان و ترکیه صادر شد.

وی در ادامه با اشاره به بحث واردات نوع کالا در این مدت افزود: کالاهای وارداتی شامل کمپرسور کولرخودرو، قطعات منفصله، ماشین آلات صنایع غذایی، ماشین حلاجی، اجزا و قطعات تریلرها بوده که از کشورهای امارات، چین، ترکیه، روسیه و آلمان وارد شده است.

نادری در رابطه با میزان واردات کالا به استان بیان کرد: در همین مدت بیش از ۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۲ میلیون دلار از طریق این گمرک ترخیص شده و مجموع میزان درآمد گمرک قزوین با بیش از ۱۰ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۷۸ درصدی همراه است.

این مسوول با اشاره به اینکه اداره کل گمرک قزوین یکی از گمرکات فعال کشور بوده و در حوزه واردات نیز جزو نهمین گمرک کشور محسوب می شود خاطرنشان کرد: این گمرک در رده های مختلفی از جمله واردات، صادرات، ترانزیت، ورود موقت و مرجوعی فعالیت دارد.

مدیرکل گمرک قزوین به تعداد انبارهای اختصاصی گمرک قزوین پرداخت و خاطرنشان کرد: گمرک قزوین ۲۳ انبار اختصاصی دارد که از نظر کاهش هزینه ها و تحت مراقبت گمرک قرار گرفتن این کالاها، مزیتی برای واحدهای تولیدی استان محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha