خلیلی: احساس نیاز به ورزش را باید در جامعه تقویت کرد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش همگانی گفت: احساس نیاز به ورزش همگانی را باید در شهروندان تقویت کرد تا در هر شرایطی با حداقل امکانات فعالیت‌هایی ورزشی خود را ادامه دهند.

علی خلیلی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص توسعه فعالیت بدنی در سطح کشور توضیح داد: از مهمترین رویکرد این فدراسیون، آشتی مردم با ورزش است و در این خصوص با فراهم کردن برخی زیر ساخت‌ها و فعالیت‌های همگانی در مجتمع‌های مسکونی، فضای خیابانی، پارکی و عمومی، توانستیم رویدادهای بزرگی از جمله مینی فوتبال، مترو اسپرت، گل‌کوچک، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی بوستانی را میزبانی کنیم که مورد استقبال‌ مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا با ارگان‌هایی از جمله شهرداری‌ها، دانشگاه‌هاو کانون‌های مساجد کشور که نقش بی‌بدیل و اساسی در توسعه و رشد فعالیت همگانی بر عهده دارند، تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسید تا از ظرفیت متقابل این دستگاه‌ها برای رشد ورزش همگانی بهره ببریم. اگر برای رشد و ارتقای ورزش همگانی تقسیم کار خوبی با سایر دستگاه‌ها اجرایی صورت گیرد به طور قطع مردم از ثمره این اقدام بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی خاطر نشان کرد: طبق آخرین آمارها در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹، متوسط زمان دقیق پیاده‌روی در کشور کمتر از ۱۴ دقیقه اعلام شد البته یکی از راه‌های تاثیرگذار ما در این زمینه آگاهی‌بخشی و ارتقای‌دانش افزایی در بین مردم بود تا آنان توجه به ورزش را بیش از پیش احساس کنند.

خلیلی در پاسخ به این سوال آیا آمار دقیقی از فعالیت روزانه وجود دارد خاطر نشان کرد: به دلیل نبود مطالعات پژوهشی در سطح کشور و فدراسیون، آمار دقیقی در خصوص فعالیت همگانی وجود ندارد البته با توجه به مشارکت مردم در ایستگاه‌های صبحگاهی و عصرگاهی پارکی، جاده‌های تندرستی، کوهستانی و محلات به صورت میانگین بیش از ۲ میلیون نفر تحرک بدنی دارند. البته بارها اعلام کردم که ورزش همگانی نیازمند امکانات زیادی نیست، بلکه احساس نیاز به ورزش را باید در وجودمان تقویت کرد تا در هر شرایط و با حداقل امکانات فعالیت‌هایمان ادامه یابد.

وی این راهم گفت: مهمترین رویکرد ما برای سال‌جاری همگانی کردن ورزش در سطح محلات شهری است که در این راستا، برنامه‌های خوبی با سایر نهادهای ورزشی داشتیم. امیدوارم با کیفی ساختن برنامه‌ها بتوانیم کم‌تحرکی و فقر حرکتی را در جامعه کاهش دهیم.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی تصریح کرد: با توجه به اینکه مطالعات پژوهشی انجام نشده، این ضعف باعث شد تا احصای اطلاعات آماری توسط کارشناسان فدراسیون در دستور کار قرار گرفت تا با پایش‌های مختلف بتوانیم آمارهای دقیق کم تحرکی را در جامعه مشخص کنیم. اما فدراسیون برای سلامتی بهتر جامعه طرح فعالیت ۳۰ دقیقه‌ای پیاده‌روی را در ۳۶۵ روز برنامه‌ریزی کرده تا بتواند تا سال ۱۴۱۰ جامعه را به سمت ورزش همگانی ترغیب کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha