عصر عاشورا استاد فرشچیان در خراسان جنوبی بازآفرینی شد

بیرجند - ایرنا - اثر «عصر عاشورا» که سال ۱۳۵۵ توسط استاد محمود فرشچیان نقاشی شده بود برای نخستین بار در کشور توسط هنرمند خراسان جنوبی بازآفرینی و از آن رونمایی شد.

علی فرسادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اثر با نام «عصر عاشورای استاد فرشچیان» به عشق امام حسین (ع) در مدت سه ماه روی فیبر با ابعاد ۲۴۵ در ۱۸۵ سانتیمتر طراحی شد.

وی گفت: این تابلو به سبک مینیاتور مذهبی با تجربه ۴۰ ساله ام به سرانجام رسید و تاکنون در کشور چنین اثری تولید نشده است.

عضو کانون بسیج هنرمندان خراسان جنوبی عنوان کرد: از اینکه توانستم در وادی اباعبدالله الحسین (ع) و ائمه اطهار فعالیت کنم خدا را شاکرم و امیدوارم توفیقات بیشتری نصیب من شود.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا دانشگاه شهادت، ایثار، فدارکاری، وفا و برادری است یادآور شد: هر فردی به نوعی ارادت خود را به سیدالشهدا نشان می‌دهد و امیدوارم در این دریای بیکران معرفتی و معنوی آثار بیشتری خلق کنم.

نقاشی عصر عاشورا سال ۱۳۵۵ توسط استاد محمود فرشچیان خلق‌ و در سال ۱۳۶۹ به آستان قدس رضوی اهدا شده است.

این نقاشی با ترسیم صحنه‌ای حزن‌انگیز از عصر عاشورا در صحرای کربلا و پس از شهادت سید و سالار شهیدان به گوشه‌ای از مظلومیت‌های اهل بیت امام حسین اشاره دارد.

نقاشی عصر عاشورا استاد فرشچیان در خراسان جنوبی بازآفرینی شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ۲۳ تیر ماه جاری از ثبت ملی اثر فاخر عصر عاشورای استاد محمود فرشچیان در فهرست میراث‌ فرهنگی منقول کشور خبر داد.

اثر بازآفرینی شده «عصر عاشورا» توسط علی فرسادی هنرمند خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و مسئولان استانی در محل اقامه نماز ظهر عاشورا در بهشت متقین بیرجند رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha