صلیب سرخ: غیرنظامیان باید از تأثیر جنگ در امان بمانند

تهران- ایرنا- طی هفته گذشته، مردم ساکن شمال غزه درگیری های فزاینده ای را تحمل کرده اند که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی غیرنظامی شده است.

به گزارش ایرنا ‌از کمیته بین المللی صلیب سرخ، به تازگی دستورالعمل‌های تخلیه هزاران خانواده را تحت تأثیر قرار داده است؛ این دستورالعمل ها اغلب نامشخص هستند و منجر به سردرگمی و ترس می شوند.

خط تلفن کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در روزهای اخیر صدها تماس را از سوی افرادی دریافت کرده است که از هر نوع کمکی ناامید هستند. خانواده‌ها گرفتار شده‌اند و به شدت به دنبال جای امن هستند. نیازهای عظیم، فراتر از ظرفیت ما برای پاسخگویی است.

به آنهایی که در شهر غزه هستند، دستور داده شده است که به سمت جنوب حرکت کنند و به مناطقی که بیش از حد شلوغ هستند، فاقد خدمات ضروری هستند و درگیر خصومت هستند، بروند. واقعیت تلخ امروز در غزه این است که هیچ کجا امن نیست.

کمیته بین المللی صلیب سرخ تاکید کرد: قوانین بین المللی بشردوستانه برای حفظ کرامت انسانی حتی در اوج جنگ طراحی شده است. ما فوراً بر لزوم احترام به قانون توسط طرف‌های درگیر تأکید می‌کنیم. این قوانین شامل تمام تلاش برای نجات غیرنظامیان از اثرات خصومت‌ها و فعال کردن کمک‌های بشردوستانه برای دسترسی ایمن و مؤثر به مردم نیازمند کمک است.

از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تاکنون، ۳۸ هزار و ۷۱۳ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۱۶۶ تن دیگر زخمی شده اند؛ با گذشت حدود ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) یک سازمان بی‌طرف، بی‌طرف و مستقل با دستوری منحصراً بشردوستانه است که از کنوانسیون های ژنو سال ۱۹۴۹ سرچشمه می‌گیرد. این سازمان به افرادی که در سراسر جهان تحت تأثیر درگیری‌های مسلحانه و سایر خشونت‌ها قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند و هر کاری که می‌توان برای محافظت از جان و کرامت و همینطور تسکین درد و رنج آنها در همکاری با شرکای خود در نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر انجام می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha