بازسازی سالن ورزشی امام خمینی(ره) نور با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی

ساری- ایرنا- سالن ورزشی امام خمینی(ره) نور که سال‌ها میزبان رقابت‌های ورزشی مختلف ملی و بین‌المللی در این شهر ساحلی بود این روزها با بودجه ۳۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال بازسازی و ارتقای کیفیت و زیرساخت‌هاست تا در فصل جدید لیگ برتر والیبال کشور برای میزبانی از دیدارهای خانگی تیم مهرگان نور استانداردهای لازم را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، تیم والیبال مهرگان نور هفته نخست اسفند پارسال با راهیابی به فینال لیگ دسته اول والیبال کشور مجوز حضور در لیگ برتر والیبال کشور را کسب کرد و نام شهرستان ساحلی نور را برای نخستین بار به بالاترین سطح رقابت‌های والیبال کشور گره زد.

صعود مهرگان به لیگ برتر با توجه به تجربه‌ تیم‌های مازندرانی از خانه‌به‌دوشی به دلیل نبود سالن‌های استاندارد در استان، این نگرانی را برای هواداران مهرگان و ورزش‌دوست‌های شهرستان نور ایجاد کرد که تیم شهرشان به دلیل فرسوده بودن سالن ورزشی امام خمینی(ره) و استاندارد نبودن و ضعف‌های زیرساختی نتواند در خانه از رقبای لیگ‌ برتری‌اش میزبانی کند.

نگرانی هواداران مهرگان به جا و درست بود. برگزاری دیدارهای خانگی تیم آورتا ساری در آمل طی فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال، میزبانی هورسان رامسر از مهمانان لیگ برتری‌اش در رشت، پذیرایی چند هفته‌ای تیم فوتسال زندی‌بتن کلاردشت از رقبا در چالوس، انجام دیدارهای خانگی تیم فوتبال دریا کاسپین بابل در سیمرغ و در راس همه این موارد خانه‌به‌دوشی تیم فوتبال نساجی در سال‌های اخیر نمونه‌هایی از چالش میزبانی تیم‌های لیگ برتری مازندران در رشته‌های ورزشی مختلف هستند.

در چنین شرایطی و با توجه به قدمت و فرسودگی سالن ورزشی امام خمینی(ره) نور که میزبان دیدارهای خانگی تیم والیبال مهرگان نور بود، هواداران تیم تازه لیگ‌ برتری شده مهرگان نور حق داشتند که پس از صعود تیم شهرشان به لیگ برتر نگران وضعیت میزبانی در این شهر ساحلی باشند. مشکلات موجود در تامین اعتبارات مورد به ویژه برای طرح‌های ورزشی نیز این نگرانی را تشدید می‌کرد.

بازسازی سالن امام خمینی(ره) نور با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی

مالک باشگاه مهرگان نور با هدف حفظ حمایت و حضور هواداران در دیدارهای خانگی این تیم و جلوگیری از خانه‌به‌دوشی مهرگان تصمیم گرفت تا هزینه مناسب‌سازی این سالن را متقبل شود و بر همین اساس نیز عملیات بازسازی سالن از حدود ۲ ماه پیش آغاز شد.

فرماندار شهرستان نور با بیان این‌که بازسازی سالن ورزشی امام خمینی(ره) اقدامی ماندگار برای ورزش این منطقه است، گفت: این سالن طی سال‌های اخیر بدون انجام بازسازی همواره مورد استفاده قرار می‌گرفت. به همین دلیل برای میزبانی از رقابت‌های لیگ برتری به بهسازی و استانداردسازی نیاز داشت که با تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی توسط خانواده نیکوکار راودمند این اقدام در حال انجام است.

بیژن پولادی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است بازسازی این سالن تا پیش از آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر پایان یابد و تیم مهرگان نور لیگ برتر را در همین سالن آغاز کند.

وی افزود: امیدواریم تیم والیبال مهرگان نور در فصل پیش رو با حمایت هواداران و تلاش کادر فنی و مدیریتی نتایج خوبی کسب کند و این اقدام خانواده نیکوکار راودمند زمینه‌ساز شکوفایی استعدادهای شهرستان نور باشد.

به گزارش ایرنا، عملیات بازسازی سالن ورزشی امام خمینی(ره) در بخش‌های مختلف انجام می‌شود و علاوه بر بهسازی برخی زیرساخت‌ها، از نظر ساختاری نیز اقداماتی در حال انجام است. افزایش سقف ۳.۵ متری ارتفاع سقف سالن، کف‌سازی جدید برای اجرای کف‌پوش، بهسازی افزایش ظرفیت رختکن، مناسب‌سازی سرویس بهداشتی، افزایش مساحت سالن ورزشی و محوطه‌سازی بخشی از اقداماتی است که توسط مالک تیم مهرگان نور برای بهسازی این سالن ورزشی در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha