۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85541350
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

برگزاری مراسم عزاداری شهدای کربلا در ایتالیا + تصویر

لندن – ایرنا – آیین عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب با وفای ایشان با حضور گسترده شیعیان و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در ایتالیا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مرکز اسلامی المهدی (عج) در شهر رم، امسال نیز میزبان عزاداران سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش بود.

عزاداری شهدای کربلا از اول محرم‌الحرام ۱۴۴۶ تا شب شام غریبان با حضور سفرای ایران در ایتالیا و واتیکان، دیپلمات های ایرانی و خانواده های آنان در این دو کشور، شیعیان ایرانی، افغانی، پاکستانی، هندی و عراقی مقیم ایتالیا، در این مرکز برگزار شد.

مراسم هر شب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مختاری سفیر ایران در واتیکان و شیخ عباس دی پالما امام جماعت مرکز اسلامی المهدی (عج)، زیارت عاشورا، برگزاری نماز جماعت، نواحه خوانی و عزاداری همراه بود.

عزاداری امسال همچنین با تعزیه‌خوانی گروه تعزیه «امام رئوف» همراه بود که در شب‌های هفتم و هشتم ماه محرم در این مرکز به مناسبت «شهادت حضرت علی اکبر (ع)» برگزار شد.

این مراسم با کارگردانی حسن بصیری و تهیه‌کنندگی امیرمحمد داودی‌پور و با حضور مجید خسروان، مهدی صیادی، سید مرتضی میراسماعیلی، فهیم حسن، نوید عسجدی، محمدرضا قربان عسگری و امیر سلیمانی مقدم به عنوان شبیه‌خوان، برپا شد.

بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری و سینه زنی روز عاشورا دیروز (سه‌شنبه) برگزار شد و سپس عزاداران در مراسم ویژه شام غریبان برای شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

برگزاری مراسم عزاداری شهدای کربلا در ایتالیا + تصویر

برگزاری مراسم عزاداری شهدای کربلا در ایتالیا + تصویر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha