نماینده ارشد دموکرات‌ها خواستار کناره‌گیری بایدن از رقابت انتخاباتی با ترامپ شد

تهران- ایرنا- آدام شیف از اعضای ارشد حزب دموکرات آمریکا در مجلس نمایندگان از جو بایدن درخواست کرد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره‌گیری کند.

به گزارش ایرنا، این نماینده ایالت کالیفرنیا چهارشنبه شب به روزنامه لس‌آنجلس تایمز گفت: کشور ما بر سر یک دوراهی قرار گرفته است. دومین دور ریاست جمهوری دونالد ترامپ بنیان دموکراسی ما را تضعیف می‌کند. نگرانی جدی من این است که آیا رئیس جمهور بایدن می‌تواند در ماه نوامبر ترامپ را شکست دهد یا نه.

شیف افزود که تصمیم به کناره‌گیری از مبارزات انتخاباتی صرفا بر عهده خود بایدن است اما به اعتقاد او رئیس جمهور بایدن «مسئولیت را واگذار کند» تا یک نامزد دموکرات دیگر با ترامپ رقابت کند.

این نماینده دموکرات تاکید کرد که در نهایت هر کسی حتی اگر بایدن نامزد نهایی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری شود، از وی کاملا حمایت خواهد کرد.

شیف این بار نامزد ورود به سنا شده است، در مصاحبه با لس‌آنجلس تایمز تصریح کرد، برای کمک به نامزد نهایی «هر کاری خواهم کرد. زیرا تنها یک هدف وجود دارد: شکست دادن دونالد ترامپ.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در آبان‌ماه برگزار شود و هر ۲ نامزد اصلی، با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند؛ جو بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان محبوب نیست و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران ریاست جمهوری‌اش دست‌و پنجه نرم می‌کند.

بایدن در اولین مناظره با ترامپ که هشتم تیر ماه برگزار شد، به لکنت افتاد، بیش از اندازه مکث می‌کرد و نتوانست در تمام طول مدت این مناظره به وضوح افکار خود را بیان کند. به دنبال آن، تردیدها در مورد توان ذهنی و جسمانی وی برای ادامه مبارزات انتخاباتی افزایش یافت.

تاکنون شمار زیادی از اعضای دموکرات در کنگره آمریکا خواستار پایان کارزار انتخاباتی بایدن و خروج وی از رقابت با ترامپ شده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با ای. بی. سی نیوز مدعی شد که عملکرد متزلزل وی در مناظره با ترامپ به دلیل آمادگی ضعیف، خستگی و بیماری بود.

با این حال، وی بارها تاکید کرده که از مبارزات انتخاباتی کناره‌گیری نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha