هیچ موردی از بیماری تب دنگی در آستارا مشاهده نشده است

آستارا - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا گفت: هیچ موردی از بیماری تب دنگی و صید پشه آئدس در شهرستان آستارا مشاهده نشده است.

سید حسین احمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه بیماری تب دنگی که این روزها در کشور خبرساز شده و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش پشه آئدس ایجاد می‌شود، اظهار کرد: طی سالهای گذشته این بیماری در کشورهای همسایه ما وجود داشته و گاه مواردی به صورت انگشت‌شمار از طریق افرادی که به این کشورهای آلوده مسافرت داشتند در کشور ما هم شناسایی می‌شدند.

وی با بیان اینکه از ۲ ماه قبل موارد بیماری در کشور ما افزایش یافته و عموما این بیماران به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر داشته اند، افزود: این موضوع نگرانی‌هایی را به صورت جدی در کشور ایجاد کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با اشاره به اینکه این بیماری جزو بیماری‌های ویروسی خونریزی دهنده است، ادامه داد: این بیماری در ۹۰ درصد موارد به صورت خفیف و سرپایی است و افراد علائمی چون تب شدید همراه با بدن‌درد، سردرد و دردهای استخوانی شدید را تجربه می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه این بیماری حدود پنج روز طول می‌کشد و با فروکش کردن تب روند بیماری رو به بهبودی می‌رود، بیان کرد: در کمتر از ۱۰ درصد موارد مرحله خونریزی بیماری شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موارد فرم‌های شدید بیماری هستند که نیاز به بستری در بیمارستان و مراقبت‌های ویژه دارند، گفت: متاسفانه حدود ۲ تا ۳ درصد این بیماران ممکن است به علت ابتلا به تب دنگی جان خود را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه فرم شدید و کشنده این بیماری عموما در افرادی که مبتلا به بیماری زمینه‌ای باشند و یا سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند ممکن است بروز کند، تصریح کرد: تاکنون هیچ موردی از صید پشه و یا بیماری در شهرستان آستارا نداشتیم و مردم نگران نباشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با اشاره به اینکه بیماری تب دنگی از انسان به انسان منتقل نمی شود و فقط از طریق گزش پشه آئدس منتقل می شود، افزود: توجه به نکات محیط زیستی، جمع‌آوری زباله‌ها و خشکاندن آب‌های راکد از جمله مواردی است که توصیه و تاکید می‌شود.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha