۲۹ تیر ۱۴۰۳، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85542446
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بررسی آخرین تحولات منطقه در دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع مصر

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که فرمانده سنتکام که به مصر سفر کرده با وزیر دفاع این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه رایزنی کرده است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از تارنمای مصری الیوم، عبدالمجید الصقر وزیر دفاع مصر در قاهره با مایکل اریک کوریلا فرمانده مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به (سنتکام) دیدار و گفت وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، در این دیدار تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک با توجه به تحولات جاری منطقه‌ای و بین المللی و همچنین راه‌های تقویت روابط همکاری‌های نظامی بین نیروهای مسلح دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وزیر دفاع مصر در دیدار با فرمانده سنتکام از گسترش روابط بین نیروهای مسلح دو کشور ابراز خرسندی کرده است.

الصقر همچنین در این دیدار بر اهمیت هماهنگی تلاش‌ها و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف بین نیروهای مسلح مصر و آمریکا تاکید کرده است.

این دیدار در حالی صورت گرفته که فرماندهی مرکز آمریکا در منطقه خاورمیانه طی ماه‌های اخیر با مشکلات زیادی به خصوص در مقابله با حملات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ مواجه بوده است.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha