۲۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 2033
کد خبر: 85542488
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سرپرست وزارت خارجه افغانستان: تامین امنیت عاشورای امسال یک دستاورد بزرگ است

تهران- ایرنا- سرپرست وزارت خارجه افغانستان، اعلام کرد: برقراری امنیت در مراسم عاشورای امسال که نصیب مردم افغانستان به‌خصوص اهل تشیع شد، دستاوردی بسیار بزرگ است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، امیرخان متقی در یک نشست خبری گفت که برنامه‌هایی که از یکسال پیش برای ایجاد ناامنی و خونریزی در مراسم عاشورای امسال طرح شده بود از سوی نیروهای امنیتی خنثی و این مراسم در سراسر افغانستان در فضایی امن برگزار شد.

وی افزود: نیروهای امنیتی امارت اسلامی برنامه‌های گروه تروریستی داعش را خنثی و ثابت کردند که توجه یکسان به شهروندان شیعه و سنی در افغانستان دارند.

متقی با تاکید بر این که «اختلاف میان سنی و شیعه در افغانستان مطرح نبوده است»، گفت: نه مناطق اهل تسنن و نه مناطق اهل تشیع با حکومت سرپرست مخالفت نکرده‌اند و تنها مخالفان «مزدوران خارجی» بوده‌اند.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان با اشاره به تلاش‌های ۲۰ ساله دشمنان افغانستان برای ایجاد تفرقه میان مذاهب در کشور، گفت: در ۲۰ سال گذشته نهایت تلاش شد تا در میان مذاهب در افغانستان اخلاف ایجاد شود تا از آن به منافع سیاسی و اقتصادی خود دست یابند.

سرپرست وزارت وزیر خارجه همچنین از جامعه جهانی خواست که با اقدام قاطع، پایگاه‌های گروه تروریستی داعش را در منطقه و خارج از افغانستان از بین ببرند و از توطئه‌های این گروهک تروریستی برای ناامن کردن افغانستان و منطقه جلوگیری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha