۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85543223
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رییس شورای فرهنگ عمومی فردیس: نماز جمعه سنگر بصیرت افزایی است

کرج - ایرنا- رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه سنگر بصیرت افزایی ، معرفت دینی و هدایتگری در جامعه اسلامی است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام "سید ابراهیم حسینی" روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس که با موضوع اولین نماز جمعه کشور برگزار شد، افزود: نماز جمعه مراسمی تشریفاتی و یا یک نماز عادی نیست بلکه نقطه ثقل هدایت ،بصیرت افزایی سیاسی و معرفت افزایی دینی است و نوعی قرار گاه فرهنگی محسوب می شود که هم مواضع نظام اسلامی را تبیین و هم مشکلات مطالبات مردم را به مسوولان گوشزد می کند.

وی بیان کرد: گاهی فسادها و اقدامات ناروایی در ادارات رخ می دهد که از سنگر نماز جمعه این گونه مشکلات اطلاع رسانی تا ضمن اصلاح امور ، رضایت مردم جلب شود.

امام جمعه فردیس بیان کرد: کارآمدتر کردن ادارات ، فساد ستیزی و پاسخگو کردن مسوولان بسیار با اهمیت است؛ برخی مدیران ادارات پاسخگو نیستند و حتی جواب تلفن نمی دهند و در نماز جمعه شرکت نمی کنند.

" یوسف رزقی" رییس دادگستری شهرستان فردیس در این نشست گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی یک شهر است؛ جذب نوجوانان و جوانان از طریق نماز جمعه نقش موثری در آگاهی بخشی به آینده سازان دارد .

وی اظهار کرد: امروز مسائل اعتقادی ،ضعف ها و عدم کارآمدی در برخی دستگاههای اداری در نماز جمعه بیان می شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس دادگستری شهرستان فردیس گفت: نباید از بیان موضوعاتی مانند ضعف ها ، ناکارآمدی ها و فسادها در سیستم اداری ناراحت شد؛ وقتی ضعف ها بیان شود دستگاه قضایی بهتر می تواند آن را برطرف کند.

" حسین ناصرخاکی" دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس نیز در این نشست گفت: نماز جمعه کارکردهای مختلفی دارد که شناسایی نیازمندان وکمک به آنها از جمله این کارکردها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha