۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85543330
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوبرانه خارک و رطب شیرین بوشهر وارد بازار شد

۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵
کد خبر: 85543330
نوبرانه خارک و رطب شیرین بوشهر وارد بازار شد

بوشهر- ایرنا -معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت محصول نوبرانه خارک و رطب از نخیلات این استان آغاز و روانه بازار شد.

" کبری توکلی " روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: برداشت خارک و رطب در استان بوشهر اواخر تیرماه آغاز و تا مرداد ماه ادامه دارد و شهریور ماه نیز برداشت خرما آغاز می شود.

وی افزود: "خارک" نخستین مرحله میوه و نوبرانه درخت نخل است و "رطب " نیز دومین مرحله برداشت میوه است که بدلیل افزایش رطوبت و گرما با فاصله کمی برداشت آنها آغاز می شود.

توکلی با بیان اینکه برداشت رطب با رقم زودرس استعمران در استان بوشهر آغاز می‌شود اضافه کرد: کبکاب و شهابی نیز مهمترین ارقام نخیلات این استان به شمار می‌روند که محصول آنها به صورت رطب قابل عرضه به بازار است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۶۰ هزار تن محصول خارک و رطب از نخلستان‌های استان بوشهر برداشت شود.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار تن آن برای تازه خوری وارد بازار داخلی و سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود و ۲۰ هزار تن آن نیز در سردخانه‌ها نگهداری و متناسب با نیاز بازار مصرف عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید

نوبرانه نخلستان‌های بوشهر به بازار آمد

برداشت نوبرانه "خارک" از نخلستان‌های استان بوشهر آغاز شد

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه مهمترین گونه‌های خارک استان برحی، بریمی و حاج باقری است تصریح کرد: شهرستان های دشتستان ، تنگستان ، دشتی و جم قطب تولید محصول نخیلات این استان هستند.

توکلی بدون اشاره به نرخ عمده و خره فروشی میوه خارک و رطب ادامه داد: قیمت فعلی خارک و رطب مورد رضایت نخل داران است و شاهد وضعیت خوبی در سطح بازار هستیم.

وی گفت: ۸۳ واحد سردخانه جهت نگهداری رطب و خرما با گنجایش ۷۶ هزار تن در استان فعال است.

توکلی اضافه کرد: ۱۷ هزار بهره‌بردار در بخش نخیلات در استان بوشهر فعال هستند و سالانه ۹۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش خرما اشتغال دارند.

وی افزود: از مجموع ۳۴ هزار تن سطح زیرکشت نخیلات استان بوشهر پیش بینی می شود ۱۷۰ هزار تن محصول خرما برداشت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha