۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85543341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای روزنامه آمریکایی: روسیه به دنبال تسلیح یمنی هاست

تهران – ایرنا – روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از سازمان های اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که روسیه ممکن است به تلافی حمایت دولت بایدن از اوکراین در استفاده از تسلیحات آمریکایی در حملات به خاک این کشور، شبه ‌نظامیان حوثی یمن را به موشک‌ های پیشرفته ضد کشتی مسلح کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، وال استریت ژورنال نوشت اطلاعات مذکور در حالی منتشر می شود که فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه به تازگی در یک نامه محرمانه به لوید آستین، وزیر دفاع، هشدار داده بود که عملیات نظامی برای جلوگیری از حملات حوثی ها به کشتیرانی در دریای سرخ "در حال شکست" بوده و اکنون رویکرد جامع تری نیاز است.

در ادامه این گزارش آمده که کاخ سفید از طریق یک کشور ثالث تلاش محرمانه ‌ای را آغاز کرده تا مسکو را از تحویل موشک به حوثی ‌ها که هشت ماه است برای نشان دادن همبستگی با غزه در دریای سرخ به کشتی‌ ها حمله می‌کنند، باز دارد.

در همین حال، برخی از مقامات آمریکایی می گویند که می توان اقدام های بیشتری را برای محافظت بهتر از کشتی های تجاری انجام داد که تهاجم به زرادخانه های بزرگتر، هدف قرار دادن رهبران حوثی ها و انتخاب اهدافی با تلفات احتمالی بالاتر از جمله آنهاست.

برخی از فرماندهان سنتکام گفتند که نیروهای آنها نتوانسته ‌اند از تهدید منظم حوثی ‌ها علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و تنگه باب المندب جلوگیری کنند، زیرا مجوز انجام حملات گسترده ‌تر را در اختیار نداشتند.

یکی از مقام های آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت: اگر ابتدا از نیروهای نظامی بخواهید تا آزادی کشتیرانی را دوباره برقرار کنند و سپس به آنها بگویید که فقط موضع دفاعی اتخاذ کنند، کارساز نخواهد بود. مسئله اصلی آن است که بدون ضربه به علت اصلی به دنبال محافظت از کشتی ها هستند.

نیروهای مسلح یمن هفته پیش تصاویر هدف قرار دادن یک نفتکش را که ممنوعیت ورود کشتی ها به بنادر سرزمین های اشغالی را نقض کرده بود، منتشر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره، ستاد اطلاع رسانی جنگ نیروهای مسلح یمن تصاویر عملیات هدف قرار گرفتن نفتکش «CHIOS Lion» در دریای سرخ با استفاده از یک فروند «شهپاد» را به نمایش گذاشت.

این ستاد اعلام کرد که کشتی یاد شده پس از اینکه ممنوعیت ورود کشتی ها به بنادر سرزمین های اشغالی را نادیده گرفت، در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha