۷۷۶ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد

ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۷۷۶ هزار تن کالا طی سه ماه اول سال جاری از این استان صادر شده که ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

صابر پرنیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این میزان کالای صادر شده از آذربایجان غربی طی سه ماه نخست سال جاری به ۴۲۱ میلیون دلار می رسد.

وی اضافه کرد: علاوه بر رشد ۱۵ درصدی از لحاظ وزنی، از نظر ارزش نیز شاهد افزایش ۶۰ درصدی در صادرات استان طی سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: انوع میوه و صیفی جات، صنایع دستی، محصولات پلی اتیلنی و شمش آهن از جمله مهمترین محصولات صادراتی استان به شمار می روند.

پرنیان اظهار کرد: کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه و همچنین برخی کشورها نظیر چین ازجمله مقاصد صادراتی استان محسوب می شوند.

وی با تاکید بر اینکه در واردات کالا نسبت به سه ماهه اول سال گذشته کاهش ۲۱ درصدی را شاهد هستیم، افزود: طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ بیش از ۹۵ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۲۳۷ میلیون دلار وارد کشور شده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی از جمله مبادی صادرات و واردات کشور به شمار می رود؛ این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز، ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha