افتتاحیه‌ای شاد و جسورانه/دشواری ورود ورزشکاران به پاریس

تهران- ایرنا- برگزارکنندگان افتتاحیه پاریس ۲۰۲۴ گفتند که مراسم افتتاحیه طی جمعه آینده نمایشی شاد، جسورانه و غیر معمول خواهد بود که در آن هنرمندان و ورزشکاران در پاریس بازی‌ها را در کنار رودخانه سن جشن می‌گیرند.

به گرازش ایرنا، و به نقل از ژاپن تودی، برخلاف المپیک قبلی، مراسم افتتاحیه پاریس ۲۰۲۴ در استادیوم برگزار نخواهد شد. در عوض، ده ها قایق هزاران ورزشکار و بازیگر را در مسیری ۶ کیلومتری در امتداد رود سن حمل خواهند کرد.

تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری المپیک پاریس، به خبرنگاران گفت: "ما اهمیت مراسم افتتاحیه بازی های المپیک را می دانیم. برای ورزشکاران مهم است، برای کشوری که آن را برگزار می کند، مهم است. به همین دلیل است که از ابتدا بسیار جاه طلب بوده ایم زیرا واقعاً می خواهیم این مراسم افتتاحیه تمام جاه طلبی های پاریس ۲۰۲۴ را تجسم بخشد.

بازی های جسورانه و غیرمعمولی که بهترین های فرانسه را نمایانگر خواهد ساخت". جزئیات از جمله برخی از هنرمندان شرکت کننده، که آخرین بار مشعل را حمل می کنند و دیگ المپیک را به نشانه شروع بازی ها روشن می کنند، محرمانه نگه داشته شده است و تیم هنری مراسم اعلام کرده است که در حال تمرین خصوصی بوده اند تا همه چیز را تازه نگه دارند.

اما موضوع روشن این است که یک رژه شناور وجود خواهد داشت که از پل Austerlitz حرکت می کند، با قایقرانی و عبور از کلیسای نوتردام پاریس و رسیدن به نزدیکی برج ایفل، همراه با نمایش بناهای تاریخی اطراف و ترکیبی موسیقی، نور و سرور استفابه همگان نشان داده خواهدشد.

توماس جولی، مدیر هنری مراسم افتتاحیه به خبرنگاران گفت: ما کلیشه‌ها درباره فرانسه خواهیم داشت، اما همچنان می‌خواهیم آنچه را که پاریس است، آنچه امروز فرانسه است، به اشتراک بگذاریم. بیش از سیصدهزار تماشاگر از سواحل رودخانه مراسم افتتاحیه را تماشا خواهند کرد و انتظار می رود صدها میلیون نفر دیگر از تلویزیون یا رسانه های اجتماعی تماشاگر این رویداد منحصر به فرد باشند.

اختلال جهانی کامپیوترها و دشواری ورود ورزشکاران به پاریس

نقص کامپیوتری جهانی که روز جمعه در خطوط هوایی، بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ روی داد، نمی‌توانست در زمان بدتری برای سازماندهی بازی‌ها رخ دهد،روزهایی که ورزشکاران در آستانه مراسم افتتاحیه هفته آینده به دهکده المپیک می‌رسند.

این قطعی که به دنبال خرابی ناشی از به‌روزرسانی نرم‌افزار ضد ویروس مایکروسافت رخ داد، در زمانی اتفاق افتاد که بازی‌های المپیک برای کنار آمدن با لحظه‌ای حیاتی مانند ورود ورزشکاران به پاریس بود، رویدادی در این مقیاس که شامل یک فرآیند ثبت نام و اعتبار سنجی که لزوماً به سوابق رایانه ای متکی است.

تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری در این خصوص اظهارداشت: امروز صبح همه سرورهای ما تحت تأثیر قرار گرفتند". او توضیح داد که این قطعی مانع از تحویل آی دی کارتها نه تنها به ورزشکاران، بلکه به مقاماتی شد که وارد شهر می شوند. امروز صبح همه سرورهای ما تحت تأثیر قرار گرفتند. این قطعی مانع از تحویل اعتبارنامه نه تنها به ورزشکاران، بلکه به مقاماتی شد که وارد شهر می شوند. طی روزهای اخیر هزاران پرواز برای تأیید اعتبار و همچنین صدور نشان و لباس برای ۴۵۰۰۰ داوطلب وارد پاریس می شوند.

تا ساعت ۱۷:۰۰ (۱۵:۰۰ به وقت گرینویچ) عملیات به حالت عادی بازگشت، اما برای رسیدگی به انبوه کارتهای شناسایی باید ساعت‌های اضافی تا اواخر عصر فعالیت‌ها ادامه می یافت.

یک هفته تا مراسم افتتاحیه فاصله مانده که به خودی خود جاه طلبانه است با این واقعیت بی سابقه که برای نخستین بار در تاریخ بازی ها، این شب در خارج از دهکده المپیک، در مکانی مانند رودخانه نمادین سن به پایان می رسد. تمامی اماکن آماده هستند، آب و هوا بهبود یافته و باران کیفیت آب رودخانه پاریس را بهبود بخشیده است تا امکان برگزاری مسابقات شنای برنامه ریزی شده فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha