۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85545059
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجهیزات اطفای حریق به منابع طبیعی خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: تجهیزات اطفای حریق به ارزش ریالی سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به این اداره کل اختصاص یافت.

سرهنگ رضا اصیل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: تجهیزات اهدایی شامل ۱۲۵ عدد بیل، ۹۰ عدد آتشکوب، ۱۷ عدد کوله اطفای حریق، چهار دستگاه دمنده و مهپاش و همچنین یک دستگاه مجهز پهباد شناسایی نقاط بحران است.

وی افزود: تجهیزات بر حسب نیاز منطقه، مرتع، جنگل و حریق اختصاص داده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اضافه کرد: همه ساله ازطرف مدیریت بحران تجهیزاتی به این اداره کل اهدا می شود که امسال با توجه به نیاز و ضرورت جنگل های استان تجهیزات بیشتری اهدا شد.

وی ادامه داد: تجهیزات اولیه اطفای حریق از ابتدای خردادماه امسال به بیش از ۷۰ روستا و ۱۷ پاسگاه استان در اختیار دهیاری و شورای روستا قرار گرفت و هر چه قدر تجهیزات به روز و بیشتر باشد در مواقع آتش سوزی کارها تسریع می شود.

به گزارش ایرنا، ۵۳۹ هزار و ۱۸۱ هکتار از اراضی استان مستعد آتش سوزی است که بیشترین مساحت آن در شهرستان های مانه و سملقان قرار دارد.

بر اساس آخرین اطلاعات جمع‌آوری شده از پهنه‌بندی منابع و عرصه‌های طبیعی، ۲۹ درصد از گستره خراسان شمالی در ریسک پر خطر آتش‌سوزی، ۴۱ درصد در ریسک متوسط و تنها ۳۰ درصد که بیابان است در ریسک کم خطر قرار دارد.

این استان دارای ذخیرگاه ژنتیکی درختان ارس و جنگل های هیرکانی هزاران ساله است و به همین دلیل در این روزها که دمای هوا افزایش و رطوبت نیز کاهش یافته است امکان آتش سوزی با سهل انگاری گردشگران یا چوپانان وجود دارد تا آتش بر دامن طبیعت بیفتد و زبانه های آن تر و خشک را با هم بسوزاند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha