تقویت امنیت کنکور؛ اقدام مهم سازمان ملی سنجش در دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: مهمترین اقدام این سازمان در سال گذشته تقویت امنیت کنکور با دستگیری متخلفان، تعدد دفترچه سوالات و خرید دستگاه‌های آشکارساز (سیگنال‌یاب) است. 

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عبدالرسول پورعباس امروز (دوشنبه) در اجلاس روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در خصوص عملکرد حوزه دانشجویی اظهارداشت: اولین اقدام سازمان سنجش حذف تقلب در کنکور سراسری بود. یکی از اقدامات در این زمینه خرید دستگاه قرائت پاسخنامه بود که سرعت خواندن پاسخنامه ۱۵ تا ۱۶ روز کاهش یافت.

وی در این اجلاس در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان سنجش تعدد دفترچه سوالات و شخصی‌سازی آن در سه ساله گذشته بود به این صورت که در سال ۱۴۰۱ تنها ۴ دفترچه، سال گذشته ۸۳۲ دفترچه و امسال دو هزار و ۲۸۰ دفترچه تولید شد.

پور عباس تاکید کرد: وجود بستر ناسالم در کنکور سراسری در سال های گذشته ما را ترغیب کرد به این سمت برویم که ابتدا ابن بستر سالم سازی شود. قطع نشدن اینترنت در نوبت دوم کنکور سال گذشته و نوبت اول و دوم کنکور امسال از دیگر اقدامات سازمان سنجش و با کمک وزارت علوم بود.

توسعه امنیت کنکور؛ اقدام مهم سازمان سنجش در دولت 

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور شناسایی و دستگیری شبکه های کلاهبرداری و مدعی تخلفات، خرید دستگاه های چاپ دفترچه سوالات کنکور، اصلاح مصوبه کنکور سراسری و عدم قطعی‌ برق را از دیگر اقدامات سازمان متبوع خود در سه سال گذشته بیان کرد.

به گفته این مقام مسئول از سال گذشته برای اولین بار دو نوبت آزمون سراسری برگزار شد که نتایج این آزمون‌ها هر کدام برای دو سال معتبر است و موجب آسایش افراد می شود.

اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور قرار بود ۲ تا ۴ خرداد در دانشگاه تهران برگزار شود، درپی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد (۳۰ اردیبهشت) لغو و به امروز اول مرداد ماه و به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران موکول شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha