آزاد سازی ۲هزار و ۵۰۰مترمربع از حریم رودخانه بروک اقلید فارس

شیراز-ایرنا-مدیر منابع آب شهرستان اقلید گفت:با صدور دستور قضایی اخذ شده از محاکم صالحه در خصوص آزادسازی تصرفات بستر و حریم رودخانه‌ها، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از بستر رودخانه بروک رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سجاد مجاب دوشنبه ضمن هشدار به متخلفین و متصرفین بستر رودخانه‌ها و مجاری و منابع آبی اظهار کرد: با حمایت بسیار خوب دستگاه قضایی به خصوص دادستان شهرستان اقلید حدود۲هزار و ۵۰۰ مترمربع از بستر و حریم رودخانه بروک تحت تصرف شبکه بهداشت و درمان شهرستان که در طغیان‌های فصلی این رودخانه تهدیدی برای جان ساکنان و کارمندان به شمار میرفت رفع تصرف شد.

امیرحسین انصاری فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید نیز طی بازدید و نظارت بر اجرای حکم تخریب ساختمان واقع در بستر رودخانه اعلام کرد: در حال حاضر با آزاد سازی ساحل شمالی این رودخانه در محل شبکه بهداشت به منظور عبور آب، خطر سیلاب‌های فصلی تا حد زیادی کم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید افزود: مقرر شد مسئولان مربوط ضمن تمکین از دستورات قضایی و اخطارهای امور منابع آب، پیگیری‌های لازم برای تخلیه سایر ساختمان‌های اداری واقع در بستر جنوبی این مجتمع انجام دهند و در اسرع وقت بستر رودخانه را رفع تصرف و ساختمان‌های غیر مجاز را جمع آوری کنند تا از اتفاقات مشابه تلخ سیلاب تابستان ۱۴۰۱ جلوگیری شود.

به گفته او تصرف حریم رودخانه‌ها در مواقع بروز سیلاب خطرات جانی و مالی برای متصرفان دارد، از این رو همگان باید نسبت به تصرف نکردن این حریم حس مسئولیت پذیری داشته باشند.

رودخانه بروک از رودخانه‌هایی است که جریان‌های سیلابی را از شهر اقلید خارج می کند و سرچشمه این رودخانه ازچشمه‌های متعددی از جمله چشمه رسول الله و چال بابا شاه قنات سنقر تشکیل می شود.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha