۲۰۰ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در گلستان فعالیت دارند

گرگان- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: ۲۰۰ مرکز رسمی درمان اختلال سوء مصرف مواد مخدر در استان با روش‌های مختلف خدمات درمان اعتیاد ارائه می‌دهند.

مهدی طالبی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پارسال حدود ۵۰ هزار نفر در این مراکز تحت پوشش قرار گرفته و برای ترک مصرف مواد مخدر تلاش کردند.

وی بیان کرد: علاوه بر خدمت دارویی و درمانی برای متقاضیان ترک مصرف مواد مخدر، از این افراد در فرایند درمان، حمایت‌های اجتماعی انجام می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان با اشاره به برخی خدمات دولت سیزدهم در استان با موضوع پشتیبانی از روند درمان مصرف مواد مخدر گفت: افزایش ۱۰ برابری ظرفیت مرکز ماده ۱۶ استان از ۱۰۰ به هزار نفر، رشد سه برابری اعتبارات، اجرای طرح یاریگران زندگی در ۳۰۴ روستا، تدوین برنامه توانمندسازی و اشتغال و اجرای طرح حکمرانی مردمی در هزار روستا، از جمله این خدمات است.

طالبی بیان کرد: پوشش خدمات بیمه درمان اعتیاد نیز از ۲۳ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۳ میلیارد ریال در سال قبل رسید که با در نظر گرفتن نیاز گلستان ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی در ادامه با اشاره به طرح یاریگران زندگی در روستا گفت: ایجاد زمینه مشارکت مردمی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در شعار سال نیز است اهمیت ویژه‌ای دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: برنامه یاریگران زندگی در روستا یک الگوی کار آمد در فراهم نمودن مشارکت اجتماعی در روستاها است که برای تقویت برنامه‌های مردم پایه کانون‌های یاریگران در روستا لازم است، همه دستگاه‌های عضو نحوه مداخله و مشارکت در محیط‌های روستایی را ارائه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha