ارائه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر- ساعت آموزش مهارتی در دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر- ساعت آموزش مهارتی در سازمان فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم ارائه شد که در مقایسه با دولت قبل رشد ۳۴ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مهرداد عظیمی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد سازمان‌ها و معاونت‌های تابعه وزارت تعاون افزود: بیش از چهار هزار کارگاه در دل مراکز آموزشی سازمان فنی‌وحرفه‌ای وجود دارد که چهار هزار و ۸۰۰ مربی متخصص در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند. چتر مهارتی سازمان فنی‌وحرفه‌ای در همه کشور گسترده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: دولت سیزدهم خود را دولت مردمی معرفی کرد و با ثبت و تمدید بیش از ۴۳ هزار آموزشگاه آزاد، وعده مردمی بودن محقق شد.

وی ادامه‌داد: این عدد نسبت به دولت قبل یک‌هزار و ۲۴۲ درصد رشد داشت. در این دولت ما شاهد جهش بودیم و سازمان فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند یک الگوی مردمی‌سازی فرایند کاری معرفی شود.

معاون وزیر تعاون بیان‌داشت: یکی از حوزه‌های ماموریت ما سنجش صلاحیت حرفه‌ای است که با ثبت چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر- دوره، رشد ۵۰ درصدی در این بخش را نسبت به مدت زمان مشابه در دولت قبل شاهد هستیم.

وی اضافه‌کرد: همچنین پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آموزش مهارتی در این سازمان انجام‌ شده که نسبت به مدت زمان مشابه در دوره قبل رشد ۳۴ درصدی داشته است. این آموزش‌ها سهم بسزایی در اشتغالزایی ایفا کرده است و ۸۰ درصد از آموزش‌های مهارتی می‌تواند منجر به اشتغال شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خاطرنشان‌کرد: تدوین اساسنامه سازمان پس از پنج سال، انعقاد قرارداد با صنایع بزرگ برای آموزش کارکنان و جذب نیرو از فنی و حرفه‌ای از دیگر اقدامات این مجموعه بوده است.

عظیمی خاطرنشان‌کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای مدعی است که به شکل دقیق در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم عمل کرده است و با کسب رتبه ۹۹.۶ در بین سازمان‌های تابعه وزارت تعاون توانست رتبه نخست را کسب کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha