دادمرز: تغییر وزن ندادم/ برای جهانی اوزان غیرالمپیکی آماده می‌شوم

تهران- ایرنا- دارنده نشان برنز پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۳ کشتی فرنگی در بلگراد در واکنش به برخی مطالب در خصوص تغییر وزن‌ گفت: به دنبال تغییر وزن نیستم و همچنان در وزن غیر المپیکی ۵۵ کیلوگرم فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه می‌دهم.

به گزارش ایرنا، هفتمین و آخرین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از اول تا ۱۲ مردادماه ادامه خواهد داشت. با نظر کادر فنی ۶ المپین کشتی فرنگی‌کار به همراه دیگر ملی‌پوشان به این مرحله دعوت شدند.

اسامی نفرات دعوت شده به این شرح هستند:

۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد، پویا دادمرز و سجاد عباس‌پور
۶۷ کیلوگرم: سعید اسماعیلی، آرمین محب‌ثابت و ابوالفضل علایی
۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی‌نژاد، امیر عبدی و رضا ساکی
۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی، بهروز هدایت و محمد ناقوسی
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی، امیررضا اکبری و شایان حبیب زارع
۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده، مهرداد کلیوند و ابوالضل میرزاده

حضور پویا دادمرز در وزن ۶۰ کیلوگرم در لیست اعلام شده سبب شد تا به سراغ وی برویم.

دادمرز روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: آخرین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی پیش از المپیک، در حالی اول مرداد ماه برگزار می‌شود که ۱۸ فرنگی کار با دستور کادر فنی به این اردو دعوت شدند. در این اردو با صلاحدید کادر فنی و سرمربی تیم ملی به وزن ۶۰ کیلوگرم آمدم. حضورم در این وزن به دلیل در پیش روی بودن مسابقاتی است که کمتر از ۴۰ روز دیگر در کشور روسیه برگزار خواهد شد.

دادمرز: تغییر وزن ندادم/ برای جهانی اوزان غیرالمپیکی آماده می‌شوم

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدفم حضور متمادی در رقابت‌جهانی در وزن ۵۵ کیلوگرم است خاطر نشان کرد: فعلا تصمیمی در خصوص تغییر وزن و رفتن به اوزان المپیکی ندارم البته توانم را برای کسب مدال‌های متعدد جهانی متمرکز کرده‌ام. رقابت جهانی در ۴ وزن غیرالمپیکی آبان ماه امسال در کشور آلبانی برگزار خواهد شد که پس از المپیک نمایندگان کشورمان در این پیکارها حضور خواهند یافت.

دادمرز بیان کرد: سالی که گذشت برای من در عرصه قهرمانی بسیار موفقیت‌آمیز بود و البته تلخی و شیرینی‌های زیادی داشت. شیرین‌ترین خاطره من مربوط به کسب نخستین مدال جهانی برای ایذه بود و از سوی دیگر تلخ‌ترین آن به عدم موفقیتم در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ بلگراد و لغو قرارداد استخدامی جمعی از فرنگی‌کاران از گروه ملی صنعتی فولاد ایران باز می‌گردد که این شرکت در زمان اردو حکم اخراج ما را صادر کرد. اما با وجود این شکست‌ها دوباره به موفقیت رسیدم و توانستم بار دیگر خودباوری را در وجودم زنده کنم.

وی به وضعیت اشتغال خود نیز اشاره کرد و افزود: هم اینک استخدام هیچ شرکتی نیستم و امیدوارم مسئولان استان بتوانند شرایط جذب ورزشکاران را در اولویت قرار دهند.

دارنده مدال برنز جهانی ۲۰۲۳ بلگراد در خصوص ۵ سهمیه المپیکی خوزستان در پاریس گفت: برای نخستین بار است که ۵ نماینده استان به آوردگاه المپیک اعزام می‌شوند، امیدوارم این رویه برای استان خوزستان همچنان ادامه‌دار باشد. در پاریس تمامی ملی‌پوشان کشتی شانس کسب مدال هستند اما موفقیت در این بازی‌ها بستگی به روز مسابقه برای نمایندگان کشتی کشورمان دارد. البته برای مدال‌آوری باید ترس و استرس را کنار گذاشت و تا بدون کوچکترین بار روانی، بهترین عملکرد خود را ارائه دهند.

دادمرز: تغییر وزن ندادم/ برای جهانی اوزان غیرالمپیکی آماده می‌شوم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha