رئیس سازمان اوقاف: جریان دانش‌بنیان‌ها در کشور باید جدی پیگیری شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دانش‌بنیان‌ها به عنوان اقتصاد خوداتکا و ارزآور نه ارزبر باید مورد حمایت دولت باشد و دولت آتی کالاهای تولیدی که بر اساس دانش و رفع نیازهای داخلی صورت می‌گیرد را باید به طور جد وارد کند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: با مدیریت سازمان اوقاف تلاش می کنیم بارمان را از روی دوش دولت برداریم و هر چقدر مصارف را کمتر کنیم، منابع بیشتر هم تحصیل شود، قدرت پول ملی و سرانه شکل خواهد گرفت.

باید برق با انرژی خورشیدی تولید کنیم

خاموشی گفت: امروز برق در اولویت است و باید برق خورشیدی تولید کنیم. در حالی که نیروگاه‌های فسیلی ما و دیگر نیروگاه‌های موجود از گاز و نفت تامین سوخت می‌شوند. طبق ضوابط، دولت خیلی جاها را رایگان کمک می‌کند؛ ۱۵۰۰ مگاوات قدرت برق ما نیست و باید صدهزار مگاوات تولید کنیم. نظام، دولت و مردم با همدیگر همکاری کنند تا جهش تولید انرژی داشته باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: ما مواد غذایی دریاپایه داریم و باید روی آن تمهیدات لازم پیش‌بینی شود. عمق این مساله خیلی بیشتر از آن است که فقط بازار را نزدیک دریا کنیم و این تنها یکی از کارهاست. در ایران سواحل بسیار وسیعی به اندازه هزاران کیلومتر داریم که نباید خالی شود.

آبزی‌پروی و اقتصاد دریاپایه باید شکل بگیرد

خاموشی تاکید کرد: آبزی‌پروی و اقتصاد دریاپایه باید شکل بگیرد که رهبر مدت‌های مدیدی است راجع به این مساله تذکر می‌دهند و در برنامه توسعه هم آمده باید تحقق پیدا کند. اگر بتوانیم آبزی‌پروری را رونق دهیم در زمینه تولید مواد پروتئینی، ارزان‌تر می‌توانیم کار کنیم و باید در این زمینه تمهید شود، معادن هم باید سامان‌دهی شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این‌که در خصوص ساخت مسکن نیز، دولت چهاردهم باید فکر جدی کند، اظهار داشت: لازم است در خصوص خط ریلی شمال-جنوب، شرق به غرب، خط شهید رجایی به آستارا، چابهار -سرخس(هند به آسیای میانه)، خط شمالی به سمت خروجی ترکیه و خط ریلی جنوبی چابهار به سمت خرمشهر خیلی جدی‌تر کار شود.

جریان دانش‌بنیان‌ها در کشور جدی پیگیری شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جریان دانش بنیان‌ها هم باید به طور جدی پیگیری شود. دانش‌بنیان‌ها به عنوان اقتصاد خوداتکا و ارزآور نه ارزبر باید مورد حمایت دولت باشد و دولت آتی کالاهای تولیدی که بر اساس دانش و رفع نیازهای داخلی صورت می‌گیرد را باید به طور جد وارد کند. یعنی این که در این بازار ورود حمایتی به تجاری‌سازی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha