۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۲۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85546071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۲ هزار متر مربع از اراضی دولتی دزفول رفع تصرف شد

دزفول-ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: ۱۱۲ هزار متر مربع از اراضی دولتی واقع در منطقه سیاه منصور این شهرستان رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا، محمد شفیعی زاده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران دزفول بیان کرد: تعدادی از متصرفان، برنامه تصرف بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی دزفول را داشتند که در ابتدا اقدام به تخریب و تصرف میزان ۱۱۲ هزار متر مربع کرده بودند.
وی اظهارکرد: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی عملیات متوقف و پرونده تخلف برای متصرفان تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.


رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: پس از ۶ سال پیگیری مستمر واحد حقوقی، حکم قطعی دایر بر رفع تصرف و پرداخت خسارت صادر شد.
شفیعی زاده بر ضرورت تسریع در رسیدگی پرونده‌های قضایی تاکید و بیان کرد: باوجود همکاری دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده‌های زمین خواری، تخریب و تصرف اراضی ملی با توجه به کثرت و پیچیدگی پرونده‌ها امری زمان بر است.
وی ادامه داد: طولانی شدن پرونده‌های دادرسی در برخی موارد علاوه بر آسیب غیرقابل بازگشت به اراضی ملی منجر به ترغیب و تشویق سوداگران زمین می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول، بهترین راهکار برای حل این مسئله را رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های قضایی مرتبط با تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی دانست و گفت: مطابق ماده ۵۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور دادسراها و دادگاه ها موظفند پرونده‌های ارسالی ادارات منابع طبیعی را خارج از نوبت رسیدگی کنند که این موضوع در ماده ۲۱ آیین نامه اجرایی قانون ملی شدن جنگل ها و تبصره یک ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha