جزئیات جذب معلمان جدید/ رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پرستاری

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دوم مرداد به سیمای بهزیستی در آینه برنامه هفتم پیشرفت،اعلام نتایج آزمون نهایی پایه دوازدهم،جزئیات جذب معلمان جدید،۱۷ شهریور زمان دادگاه پرونده کیفری شهید سلیمانی،رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پرستاری،کاهش ضریب هوشی بشر،الزام دریافت مجوز خروج ازکشور برای مشمولان سربازی،تولید ۸ محصول فناورانه حلال خوراکی و تبدیل ٣١ کلیدواژه محیط زیستی به ٣١ کتاب پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

دستگیری سارقان سابقه دار با اعتراف به ۶۱ فقره سرقت منزل

رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا از دستگیری سارقان سابقه دار و تحت تعقیب خبر داد و گفت: متهمان به ۶۱ فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

سرهنگ ضرغام آذین در تشریح این خبر گفت: برابر گزارش پلیس آگاهی کرمانشاه از اواسط سال ۱۴۰۲ مبنی بر فعالیت باندی در خصوص سرقت منزل رسیدگی این پرونده در دستور کاری کارآگاهان عملیات ویژه قرار گرفت.

وی افزود: طبق تحقیقات مشخص شد سارقان در ساعات آغازین شب با شگرد دیلم زنی به خصوص منازل ویلایی اقدام به سرقت لوازم منزل و طلاجات مال باختگان می کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تولید ۸ محصول فناورانه حلال خوراکی

 رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۸۰ مورد توسعه طرح‌ کاربردی و تحقیقاتی در حوزه حلال طی سال گذشته انجام شده است، از تولید هشت محصول فناورانه حلال خوراکی خبر داد.

 حسین رستگار افزود: ارزیابی خطر آلاینده‌های پرخطر در محصولات آرایشی-بهداشتی، انواع نان مورد استفاده خانوار، گردو، قهوه بوداده و غیره، تعیین روش‌های نوین بر پایه هوش مصنوعی از قبیل پیش بینی ویژگی‌های فیزیک و شیمیایی عسل، تشخیص منشا بافتی ژلاتین، اندازه‌گیری SPF ضدآفتاب، اندازه‌گیری فرمالدئید در آرایشی و بهداشتی، منشاء شیر در انواع پنیر در این حوزه قرار گرفته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رسمی مرگبار؛ پیوند نامطلوب گلوله با شادی و غم

تیراندازی با اسلحه شکاری یا حتی جنگی در مراسم شادی و عزا رسمی نسبتاً قدیمی است که تاریخ انقضایش حتی در جوامع بدوی هم گذشته اما رخداد آن در تمدن چندهزارساله ایران تاسفی می‌آفریند که تاوان سنگین آن در برخی مواقع جبران ناپذیر است.

برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا، آداب و رسوم در ایران زمین بسیار متنوع، گسترده و متفاوت و همچنین بعضاً عجیب است؛ عمده آداب و رسوم در صحنه مراسم آیینی همچون ازدواج، عزاداری، سالگرد، نوروز و جشن های تاریخی به نمایش گذاشته می شود.

برخی از این آداب و رسوم قدمتی چند هزار ساله دارند و به خودی خود جاذبه گردشگری محسوب می شوند؛ برخی دیگر که قدمت و عمق هویتی چندانی در تاریخ ندارند نیز آنقدر افراطی و خطرآفرین هستند که به نوعی منجر به دافعه فرهنگی - گردشگری شده اند. یکی از این آیین‌ها تیراندازی با سلاح شکاری و حتی جنگی در مراسمی چون عروسی و عزاداری است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات جذب معلمان جدید/ رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پرستاری

سلاجقه: ٣١ کلیدواژه محیط زیستی به ٣١ کتاب تبدیل شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در راستای طرح پرچم، ٣١ کلیدواژه محیط زیستی تعریف کردیم که این ٣١ کلیدواژه به ٣١ کتاب تبدیل شد.

علی سلاجقه در مراسم رونمایی از ٧٠ عنوان کتاب محیط زیستی افزود: بر اساس اصل پنجاه قانون اساسی بحث مشارکت مردم در حفظ محیط‌زیست در دولت با جدیت دنبال و در مدت سه سال فعالیت دولت سیزدهم گام های بزرگی در این راستا برداشته شد.

وی اظهارداشت: امروزه شاهد توسعه و رشد روز افزون فناوری و ارتباطات هستیم اما هیچ چیزی جای کتاب را نمی گیرد آن چیزی که برای همیشه ماندگار می ماند کتاب است بنابراین یکی از اساسی ترین برنامه‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست تولید کتاب در زمینه محیط زیست بود که امروز شاهد رونمایی از ٧٠ عنوان آن هستیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات جذب معلمان جدید/ رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پرستاری

۷۰ درصد افکار انسان، منفی است/ کاهش ضریب هوشی بشر

یک متخصص جراحی مغز و اعصاب با بیان اینکه از اواسط قرن ۱۸ تقریبا ۱۳.۵ نمره ضریب هوشی بشر به دلیل واگذاری بخشی از فعالیت‌های مغزی ما کم شده است، گفت: روزانه بیش از ۵۰ هزار فکر به ذهن ما خطور می‌کند که متاسفانه ۷۰ درصد آن‌ها افکار منفی( خودبینی، ترس، استرس، اضطراب و... ) است.

علیرضا زالی در گفت و گویی اظهار کرد: در دهه‌های آینده بیماری‌های مغز و اعصاب بخش مهمی از بار بیماری‌ها را به خود اختصاص خواهند داد.

وی آلزایمر را بیماری بسیار پیچیده ای برشمرد و افزود: متاسفانه پیش بینی می‌شود که در سال‌های آتی در روند جهانی از جمله ایران با افزایش این بیماری روبه‌رو شویم. آمار جهانی دلالت بر این دارد که ۳۵ درصد افراد بالای ۸۵ سال در خطر ابتلای به آلزایمر قرار دارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات جذب معلمان جدید/ رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پرستاری

دریافت مجوز خروج از کشور برای مشمولان سربازی الزامی است

- رئیس اداره فرهنگی اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: دریافت مجوز خروج از کشور با هدف زیارت عتبات عالیات برای مشمولان غیرغایب متولد ۱۳۸۴ و قبل از آن الزامی بوده و تنها برای سفر در ایام محرم و صفر بدون وثیقه است.

حسین زاهدی با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین و تمایل برخی مشمولان سربازی برای شرکت در این سفر معنوی اظهار کرد: دریافت مجوز خروج از کشور به جهت زیارت عتبات عالیات در ایام محرم و صفر برای مشمولان غیر غایب متولد سال ۱۳۸۴ و قبل از آن همچنان الزامی است.

وی با اشاره به تسهیلات پیش بینی شده برای اربعین مشمولان اظهار داشت: تنها در بازه زمانی۱۷ تیر ماه تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ صدور مجوز خروج از کشور بدون وثیقه خواهد بود .ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات جذب معلمان جدید/ رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پرستاری

رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پرستاری دستاورد مهم در دولت سیزدهم

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اهمیت انسجام و همبستگی در حوزه پرستاری، گفت: در سال ۱۴۰۱ اولین بسته‌های خدمتی تعرفه خدمات پرستاری ابلاغ شد و در این مدت کای پرستاری ۵۰ درصد رشد داشته و مجموعا با احتساب رشد ضرایب ریالی، ۳۰۰ درصد رشد در این زمینه داشته ‌ایم که دستاورد مهمی به شمار می‌رود.

عباس عبادی افزود: جامعه پرستاری با هم افزایی معاونت و سازمان نظام پرستاری قوی تر می شود. باید تلاش کنیم که این سازمان به عنوان نماینده گروهی که در تولید ثروت در نظام سلامت نقش دارند، در شورای عالی بیمه سلامت حضور داشته باشد.

وی بیان اینکه جمعیت زیاد پرستاران، یک نقطه قوت در حوزه پرستاری به شمار می ‌رود، اظهار داشت: داشتن سازمان مستقل در حوزه پرستاری ارزشمند است، اما این سازمان باید تقویت شود و انسجام درونی خود را حفظ کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات جذب معلمان جدید/ رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پرستاری

۱۷ شهریور زمان دادگاه پرونده کیفری شهید سلیمانی/احضار ۵ نفر در پروند فساد در فوتبال

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه دادگاه کیفری پرونده ترور شهید سلیمانی ۱۷ شهریورماه امسال برگزار می شود، گفت: در این پرونده که نسبت به ۷۳ نفر از متهمان از جمله ترامپ و پمپئو (رئیس جمهور سابق و وزیر خارجه سابق آمریکا) تشکیل شد، کیفرخواست صادر شده است

اصغر جهانگیر در هفتمین نشست خبری قوه قضاییه افزود: در روزهای آتی شاهد تشکیل دولت چهاردهم خواهیم بود و رئیس جمهور اعضای کابینه را معرفی خواهد کرد.

وی ادامه داد: رفع مشکلات مردم به‌ویژه مشکلات معیشتی یکی از راهبردهایی است که رئیس جمهور منتخب در اظهارات خود بر آن تاکید داشت و امیدواریم با همکاری همه جانبه قوا، دولت جدید در راهی که آغاز شده است و تولید امنیت و رفاه برای جامعه موفق باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات جذب معلمان جدید/ رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پرستاری

جزئیات جذب معلمان جدید/کمبود معلم نصف شد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهر امسال ۱۰۵ هزار معلم جدید وارد نظام آموزشی می‌شوند، گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ مشکلات قبل را نخواهیم داشت و کسری معلم به سرعت جبران می‌شود.

رضامراد صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره کمبود معلم برای مهرماه سال جاری اظهار کرد: کمبود معلم در مدارس موضوع جدیدی نیست، ما در یک دوره‌ای تا ۳۵۰ هزار معلم هم کمبود داشتیم.

وی با بیان اینکه استخدام تنها راه جبران کمبود معلم نیست، افزود: دولت سیزدهم بحران مدیریت کمبود که از سوی دولت قبل ۳۵۰ هزار نفر اعلام شده بود را به خوبی مدیریت کرد و این کمبود اکنون به ۱۷۶ هزار نفر رسیده است که در سال تحصیلی جدید با ورود ۱۰۵ هزار نفر به عرصه تعلیم و تربیت، تا حدود زیادی این کسری جبران خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات جذب معلمان جدید/ رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پرستاری

نتایج قطعی آزمون نهایی پایه دوازدهم اعلام شد

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نتایج قطعی آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم خردادماه از طریق نشانی اینترنتی my.medu.ir قابل مشاهده است.

نتایج قطعی آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۳، از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش و نشانی my.medu.ir قابل رویت است. لذا شرکت کنندگان در آزمون‌ها و معترضین به نتایج می‌توانند نمرات خود را ملاحظه و برای فرایند فارغ‌التحصیلی به مدارس مراجعه کنند.

همچنین از آنجا که به زودی سوابق تحصیلی هریک از شرکت کنندگان در آزمون‌ها به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور ارسال خواهد شد لازم است در روزهای آتی به همین سامانه مراجعه کنند تا نمرات به عنوان سوابق تحصیلی به تأیید ذی نفع برسد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات جذب معلمان جدید/ رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پرستاری

سیمای بهزیستی در آینه برنامه هفتم پیشرفت

قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور به بهبود وضعیت بهزیستی جامعه نیز توجه ویژه‌ دارد. در این راستا، مفاد قانونی مرتبط با بهزیستی در این برنامه نقش حیاتی دارند که از جمله آنها می‌توان به حمایت از افراد آسیب‌پذیر اشاره کرد.

مفادی از قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران به حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله اقشار کم درآمد و نیازمند و اقشار ساکن در مناطق محروم و روستایی اختصاص دارد.

اشتغال مددجویان بهزیستی و توجه به کسب و کارهای خُرد خانگی یکی از موضوعاتی است که در برنامه هفتم پیشرفت به آن زیاد پرداخته شده است و این برنامه در ماده ۶ فصل اشتغال، وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرده است که به منظور توسعه اشتغال به ویژه اشتغال‌های حاصل از ایجاد کسب و کارهای خرد خانگی، کارگاه‌های خرد و کارگاه‌های کوچک با اولویت استقرار در مناطق محروم و روستایی باید نسبت به تهیه برنامه کمی سالانه به تفکیک سهمیه نهادها از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کند. باید توجه داشت که سازمان بهزیستی کشور از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات جذب معلمان جدید/ رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پرستاری

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha