رئیس دانشگاه شهید بهشتی از ساخت خوابگاه برای ۷۰۰ دانشجو خبر داد

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: ۷۰۰ نفر از دانشجویان مجرد دانشگاه نیازمند خوابگاه هستند که با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها، به‌زودی تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

سید محمودرضا آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در خصوص اقدامات این دانشگاه برای ساخت خوابگاه دانشجویان اظهارداشت: به دنبال این هستیم که خوابگاه‌های دانشگاه را توسعه دهیم. یکی از ضروریات دانشگاه ساخت خوابگاه متاهلی است که در نظر داریم ۱۹۰ واحد برای دانشجویان متاهل دانشگاه شهید بهشتی بسازیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: دانشجویان مجرد نیز نیاز به خوابگاه دارند که طبق آخرین برآوردها ۷۰۰ تخت برای دانشجویان مجرد نیاز داریم. با توجه به اینکه زیرساخت خوابگاه مجردان به کمک خیرین و بودجه دانشگاه فراهم شده قصد داریم ابتدا خوابگاه مجردان را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

تخصیص بودجه دانشگاه کامل انجام شد

وی همچنین درباره میزان تخصیص بودجه دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد: در دو سه سال گذشته وضعیت بودجه‌ای دانشگاه‌ها در شرایط بودجه انقباضی نبوده است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: ما یک برنامه تکلیفی داریم و باید پنج درصد از بودجه دانشگاه را برای فعالیت‌های فرهنگی و ۱۵ درصد به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص دهیم و چون تخصیص بودجه دانشگاه صورت گرفته ما نیز بودجه بخش‌های پژوهشی و فرهنگی را انجام دادیم. طبق گزارش‌هایی که دریافت کردم تقریبا بیشتر دانشگاه‌ها با مشکل مالی مواجه نیستند و تخصیص‌هایی تکلیفی در بیشتر مواقع انجام شده است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از ساخت خوابگاه برای ۷۰۰ دانشجو خبر داد

تغییرات مدیریتی مشکل عمده آموزش عالی است

وی در زمینه مشکل عمده نظام آموزش عالی کشور نیز توضیح داد: مهمترین مشکل آموزش عالی که از گذشته وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد تغییراتی مدیریتی است که در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در حال صورت گرفتن است.

آقامیری گفت: شما نمی توانید برنامه و راهبردی را برای خود تنظیم کنید فردا این راهبردی که کمی سلیقه‌ای هم است تغییر کند. معتقدم دانشگاه‌ها و حتی آموزش پرورش نیازمند یک ثبات مدیریت قوی حتی فردی به صورت سیستماتیک است.

وی اظهارداشت: برای مثال در آموزش و پرورش شورا و در دانشگاه‌ها هیات امنا تصمیم‌گیری کنند و نباید با رفتن رئیس این راهبردها تغییر کند. زیرا تغییر مدیریت‌ها آزاردهنده است و با انجام این کار کلی ذهنیت متفاوت تشکیل می‌شود و باید ساز و کار مناسب اندیشیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha