راهکار علمی پیش روی مدیریت شهری شیراز برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد 

شیراز-ایرنا-رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار داشت:با اتخاذ رویکردهای علمی به دنبال افزایش آگاهی های عمومی و فرهنگ سازی برای مدیریت سگ های ولگرد بلاصاحب هستیم. 

به گزارش ایرنا ، صمد پناهیان سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد:شهرداری شیراز روش های جمع آوری سگ های ولگرد را بر اساس دستور العمل وزارت کشور اجرا می کند.

او با بیان اینکه با چالش های عدیده ای در حوزه جمع آوری سگ های ولگرد روبرو هستیم، گفت: غذارسانی به سگ های ولگرد از سوی برخی شهروندان که از سر دلسوزی و ترحم نابجا صورت می گیرد، زمینه ساز بروز مشکلاتی شده است.

پناهیان گفت: برگزاری همایش های علمی به منظور یافتن راهکاری برای مقابله با سگ های ولگرد در شیراز، پایتخت محیط زیستی آسیا با همکاری دانشکده دامپزشکی شیراز و با حضور استادان مجرب کشوری با هدف افزایش آگاهی های عمومی پیرامون بیماری های مشترک سگ های ولگرد و انسان برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت :با آموزش پیمانکاران به منظور فعالیت مثبت در این زمینه شهرداری شیراز عملیات جمع آوری علمی سگ های ولگرد و بلاصاحب را به صورت گسترده در دستور کار قرارگاه خدمات شهری قرار داده است.

به گفته این مقام مسئول، سگ های بلاصاحب در محل مرکز نگهداری و با حضور دامپزشک تحت درمان قرار می گیرند و پس از آن آماده تحویل به متقاضیان با رعایت دستورالعمل های قانونی هستند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز بیان کرد: عملیات جمع آوری سگ های ولگرد معطوف بر گزارش های مردمی است و شهروندان با اطلاع رسانی به موقع به تهیه نقشه پراکندگی سگ ها کمک شایانی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha