معاونت علمی سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان از قانون جهش دانش‌بنیان بهره‌مند می شود

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: این معاونت سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی قانون جهش دانش بنیان بهره‌مند می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی سه شنبه شب دوم مرداد ۱۴۰۳ در اولین رویداد ملی معرفی برنامه توسعه و حمایت از غزال های دانش‌بنیان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما با اشاره به ۲۲ ماه سکانداری خود در مجموعه معاونت علمی، این کار را بسیار سخت دانست.

وی با بیان اینکه در دهه های گذشته دکتر واعظ‌زاده سنگ بنای اکوسیستم فناوری و دانش‌بنیان را در کشور نهاد و دکتر نسرین سلطان‌خواه نیز در دوره شکل‌گیری معاونت علمی و تدوین قانون ارزشمند سال ۱۳۸۹، سکاندار معاونت علمی بود و در آن دوره زحمات بسیاری را متحمل شد، تاکید کرد: زیست‌بوم فناوری کشور به طور حتم مدیون فردی است که ۹ سال تلاش کرد و آن شخص دکتر ستاری است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در دوره دکتر ستاری هزاران شرکت دانش‌بنیان و مجموعه فناور در کشور راه اندازی و فعال شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور همچنین گفت: با همه وجود آرزو می‌کنم دولت چهاردهم موفق‌ترین دولت آینده باشد تا رنج مردم کاهش یابد.

وی ضمن تاکید بر کمک و همراهی برای موفقیت دولت چهاردهم اظهار امیدواری کرد که‌ در درجه نخست معاون علمی آینده جوان و توانمند و از نگاه فناوری و علمی نیز از درک صحیح اقتصاد بنگاه ها برخوردار باشد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: ضمن اینکه مدیر آینده حوزه علم و فناوری نباید نگاه سیاسی داشته باشد و بتواند مدیران توانمندی از نسل آینده در معاونت علمی تربیت کند.

وی با بیان اینکه دستاورد ارزشمند قانون جهش تولید دانش‌بنیان مدیون دوستانی است که تلاش‌های بسیاری برای تصویب آن کشیدند تصریح کرد: معاونت علمی امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی این قانون بهره‌مند خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی از بابت قصورهای معاونت علمی از همه عذرخواهی و از مدیران معاونت علمی بابت کارهای انجام‌شده قدردانی و تشکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha