پاسخ «مادورو» به نگرانی‌ «داسیلوا»: صلح در ونزوئلا پیروز خواهد شد

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پاسخ به ابراز نگرانی همتای برزیلی خود نسبت به اظهارنظر وی مبنی بر به راه افتادن «حمام خون» در ونزوئلا در صورت پیروزی مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه تاکید کرد صلح در کشورش پیروز خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای لا نسیون، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پاسخ به ابراز نگرانی لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل گفت: در ونزوئلا، صلح، قدرت مردمی و اتحادیه مدنی- نظامی- پلیسی کامل پیروز خواهد شد.

مادورو که به طور مستقیم به نام داسیلوا اشاره نکرد، گفت: من دروغ نگفتم. هر کس ترسید، بابونه بخورد.

وی تصریح کرد: من گفتم که اگر راست افراطی بولسوناریست (جریان حامی ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری سابق برزیل)، پیروان [خاویر] میلی (رئیس‌جمهوری راستگرای افراطی آرژانتین)، در ونزوئلا به قدرت سیاسی برسد، حمام خون رخ خواهد داد.

مادورو گفت: ما پیشتر یک حمام خون را در ۲۷ و ۲۸ فوریه ۱۹۸۹ (اشاره به شورش اجتماعی علیه گرانی و اصلاحات اقتصادی الهام یافته از نئولیبرالیسم موسوم به کاراکاسو که بر اساس گزارش‌ها ۳۰۰ کشته بر جای گذاشت) تجربه کرده‌ایم.

مادورو با تاکید بر موضع قبلی خود گفت که ورود راستگرایان به قدرت در ونزوئلا، «حمام خون» به همراه خواهد داشت.

مادورو، رئیس‌جمهوری فعلی و نامزد حزب سوسیالیست متحد (PSUV) و قطب میهنی سیمون بولیوار بزرگ (GPPSB) اطمینان داده است که در انتخابات یکشنبه آتی ۰۲۸ ژوئیه/ ۷ مرداد) پیروز خواهد شد.

ادموندو گونزالس اوروتیا نامزد ائتلاف اپوزیسیون، رقیب اصلی مادورو در انتخابات پیش‌رو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha