۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85547504
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رفع آلایندگی کارخانه سیمان دورود پس از نیم قرن

۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85547504
رفع آلایندگی کارخانه سیمان دورود پس از نیم قرن

خرم آباد - ایرنا - مدیر پروژه های کارخانه سیمان دورود گفت: عملیات فیلتراسیون و رفع آلایندگی فاز سه این کارخانه ( پس از حدود نیم قرن) با پیشرفت ۸۵ درصد در حال اجراست و پیش بینی می شود تا دهم مردادماه جاری تکمیل شود.

محمد هادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به آغاز به کار فاز سوم کارخانه سیمان دورود در سال ۵۵ افزود: بازسازی اساسی خط سوم برای رفع آلایندگی در سه بخش فیلتر جدید، قدیم و نشتی گیری از ابتدای تیرماه امسال با توقف این خط آغاز شد.

وی اظهار داشت: در بخش فیلتر قدیم، دمونتاژ ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه، مونتاژ ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه دیگر، در فیلتر جدید مونتاژ یک هزار و ۵۰۰ قطعه و در بخش سوم نیز انتقال ۶۰ تن ورق آهن و جایگزینی آن با ورق های پوسیده در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: پس از مونتاژ و انتقال قطعات نیز، اقدامات نرم افزاری در دستور کار قرار می گیرد تا تنظیم قطعات مونتاژی و نصب شده انجام شود که مجموع این اقدامات در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت کاری دارد.

هادی با اشاره به اینکه این قطعات ساخت داخل است، تصریح کرد: هم اکنون ۱۵۰ نفر برای کار فیلتراسیون و رفع آلایندگی فاز سوم کارخانه سیمان دورود مشغول هستند و تاکنون یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز هزینه شده است که پیش بینی می شود تا اتمام کار و با احتساب هزینه های عدم تولید، این رقم به ۲ هزار میلیارد ریال برسد.

وی یادآور شد: این اقدام در راستای مسوولیت اجتماعی کارخانه سیمان دورود و در راستای کسب رضایت مردم شهرستان می باشد تا هوای پاک با تایید سازمان حفاظ محیط زیست به آنها هدیه شود.

وی با تقدیر از همکاری کارخانه سیمان دورود و هلدینگ فارس خوزستان در اجرای این طرح افزود: تولید فاز سه کارخانه سیمان روزانه سه هزار تن بوده که از ابتدای تیرماه تاکنون به دلیل انجام عملیات رفع آلایندگی متوقف شده است.

کارخانه سیمان دورود سال ۳۸ به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده سیمان کشور آغاز به کار کرد و در حال حاضر با سه فاز فعال، سالانه حدود ۹۰۰ هزار تن تولید دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha