«رستاخیز» در نیاوران

۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85547552
«رستاخیز» در نیاوران

تهران- ایرنا- نقاشی‌های عاشورایی علی بحرینی با عنوان «رستاخیز» به مناسبت ماه محرم در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، نمایشگاه آثار علی بحرینی با عنوان «رستاخیز» به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان با حضور محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحسن خاتمی رئیس فرهنگسرای نیاوران، محمد زروئی نصرآباد مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، سیدشهاب الدین شکیبا قائم مقام مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مهدی متولیان عضو انجمن تجسمی بنیاد روایت فتح و هنرمندانی همچون حسام الدین سراج خواننده، حسن روح الامین نقاش در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

در این نمایشگاه که ۳۸ تابلو از آثار استاد علی بحرینی به نمایش در آمده است، صحنه‌های مختلفی از واقعه عاشورا و زندگی امام علی(ع) در ابعاد مختلف با تکنیک و سبک تلفیقی از رئالیسم و امپرسیونیسم به تصویر کشیده شده است.

محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با اشاره به هنر اساطیری ایرانی از گذشته تاکنون اظهارداشت: هنر ایرانی وقتی با یک شور و اشتیاق خاموش نشدنی به نام محبت اهل بیت و داغ عزای سیدالشهدا (ع) ترکیب شود، پدیده ای خلق می شود که همواره ماندگار می ماند و با زبان هنر بر دل می‌نشیند.

«رستاخیز» در نیاوران

حسام الدین سراج از هنرمندان برجسته عرصه موسیقی نیز ضمن بازدید از این نمایشگاه، با ارزشمند خواندن آثار علی بحرینی گفت: این آثار با انتخاب بسیار جالب از صحنه‌های عاشورا، در عین اینکه یک بیان رئال دارد اما به شیوه‌ای سورئال نیز است. هر کدام از این آثار مانند یک رمان و شعر است و امیدوارم مردم از این نمایشگاه و آثار دیدن کنند.

سیدمحسن خاتمی رئیس فرهنگسرای نیاوران نیز عاشورا را به عنوان برجسته‌ترین رویداد تاریخ انسان که ستیز بین حق و باطل است عنوان کرد و افزود: پرداختن اهالی هنر به این رویداد فرصتی است که می‌توان با خلق آثار ارزشمند و فاخر هنری، پیغام انسانیت، عدالت و حق جویی را با زبان هنر به دیگران رساند.

نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی «رستاخیز» تا ۱۲ مردادماه در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

«رستاخیز» در نیاوران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha