۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85547572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جبلی: تعامل بین رسانه ملی و دولت سیزدهم بی سابقه بود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان صدا و سیما در آخرین جلسه هیات دولت با بیان این که ما از ظرفیت‌های قانونی تعامل بین رسانه ملی و دولت حداکثر استفاده را کردیم گفت: این حجم از استفاده از ظرفیت‌های قانونی در تمام دولت‌های گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار تلویزیون ایرنا، پیمان جبلی در آخرین جلسه هیات دولت با یادآوری این که در انتخابات ریاست جمهوری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ٢٠٠ کانال تلویزیونی در حوزه های انتخابیه راه‌اندازی شده اظهار کرد: اگر همراهی و کمک تمام قد رسانه ملی نبود چه بسا تصمیم‌های دولت با چالش پیش می‌رفت. در بسیاری از موارد شاهد ماموریت مشترک میان رسانه ملی و دولت بودیم.

وی افزود: کمک به دولت در مدیریت مصرف برق در تابستان و مدیریت مصرف گاز در زمستان یا کمک به مدیریت بازار ارز نمونه همکاری مشترک رسانه ملی و وزارت نیرو است. در زمان کرونا هم با شبکه آموزش و مدرسه تلویزیونی به کمک دولت آمدیم تا عدالت آموزشی محقق شود.

جبلی توضیح داد: در سه سال گذشته این رویه جاری بوده است که در بخش‌های خبری مشروح یک خبر برجسته از حوزه دانش بنیان را منعکس کرده‌ایم.

رئیس صداوسیما با تاکید بر این که برای پوشش رویدادها و جشنواره های فرهنگی و هنری از فجر تا کتاب و قرآن همواره کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم گفت: در ساترا با همدلی وزارت فرهنگ، توافق و هماهنگی صورت گرفت و بسیاری از چالش‌ها برطرف و تقسیم وظیفه خوبی انجام شد.

به گفته وی در ۶ ماهه دوم سال ١۴٠٠ حضور اعضای دولت در برنامه‌های شبکه های مختلف رسانه ملی ١۴٠٨ ساعت بود و در سال ١۴٠١ این رقم به حدود ٢۵٩٧ ساعت و در سال ١۴٠٢ به حدود ٢١٠۶ ساعت رسید.

جبلی با اشاره به تعامل و همکاری بین رسانه ملی و دولت شهید رئیسی گفت: البته این وظیفه ذاتی رسانه ملی است که در کنار دولت باشد و دستاوردهای دولت را بیان کند و از ظرفیت های خود برای رساندن صدای جامعه به دولتمردان و بیان خدمات دولتمردان به جامعه استفاده کند.

وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم این تعامل به دلیل نگاه ویژه شهید رئیسی به رسانه و اهمیتی که برای رسانه قائل می شد، به بهترین شکل جریان داشت، شاید این جمله مکرر ایشان فراموش نشود که همیشه تاکید داشت هر کاری که می خواهید انجام دهید پیوست رسانه ای و فرهنگی داشته باشد. همین تاکید و رویکرد و راهبرد دولت و رئیس جمهور شهید منجر به این شد که ما از همه ظرفیت های قانونی تعامل بین رسانه ملی، دولت و دستگاه های اجرایی حداکثر استفاده را بکنیم. این حجم از استفاده از ظرفیت های قانونی در تمام دولت های گذشته بی سابقه بوده است.

جبلی با اشاره به برخی موارد و مصادیق این تعامل که به دولت برای عبور از چالش ها و گردنه های مبتلابه کمک کرد، افزود: در اولین روزهای شکل گیری دولت سیزدهم با هک سامانه های سوخت مواجه بودیم که با تعامل بسیار خوب رسانه و دولت و وزارت نفت با کمترین هزینه و زیان عبور کردیم.

به گفته وی آزادسازی سواحل از دیگر مواردی بود که رسانه ملی در کنار دولت بود و تاکید رئیس جمهور و پیگیری مسئولان باعث شد این مساله بر زمین مانده تا سال های سال، محقق شود، در تصمیماتی که دولت در حوزه های مختلف برای ریل گذاری و انجام ماموریت های قانونی داشته همیشه رسانه ملی را در کنار خود دیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha