سه کتابخانه جدید در خراسان جنوبی آماده بهره‌برداری است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: سه کتابخانه عمومی با هزینه‌کرد ۷۵ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال اعتبار در استان تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

محمود حاجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه‌های عمومی عبدالکریم اشراق بیرجندی در روستای امیرآباد بیرجند و کتابخانه عمومی علوی شهر قهستان به زودی به ساختمان‌های جدید منتقل می‌شوند.

وی بیان کرد: پروژه ساخت و تجهیز این کتابخانه‌ها از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و با اختصاص اعتبار در دولت سیزدهم تکمیل و اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: کتابخانه اشراق بیرجندی با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریال، کتابخانه علوی ۲۶ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال و کتابخانه واعظ اسفدنی با ۲۷ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال ساخته و تجهیز شده است.

وی ادامه داد: از اعتبارات هزینه شده کتابخانه اشراق بیرجندی ۱۷ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و ۹ میلیارد ریال از محل کمک بنیاد علوی تامین شده است.

حاجی، زیربنای این کتابخانه‌ها را در مجموع ۶۴۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: کتابخانه اشراق بیرجندی ۲۰۰ متر مربع و کتابخانه‌های علوی و واعظ اسفدنی هر کدام ۲۲۰ متر مربع زیربنا دارند.

وی عنوان کرد: این کتابخانه‌ها به جدیدترین تجهیزات کتابخانه‌ای مجهز شده و در آینده نزدیک به اعضای خود خدمت خواهند داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: مجری ساخت این سه کتابخانه ابتدا اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بود که بعد از چند سال توقف عملیات عمرانی، ساخت کتابخانه‌ها به بسیج سازندگی داده شد.

وی افزود: در مجموع ۲۳ پروژه نیمه تمام کتابخانه‌ای با پیشرفت فیزیکی سه تا ۹۸ درصد در استان وجود داشته که با افتتاح این سه کتابخانه بخشی از کمبودها رفع شده است.

حاجی با بیان اینکه اغلب پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، بشرویه، سربیشه، زیرکوه و نهبندان در حال اجراست گفت: مجری ۲۰ پروژه سازمان بسیج سازندگی، ۲ پروژه نهاد کتابخانه‌های عمومی و یک پروژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که سه پروژه بسیج سازندگی به زودی افتتاح می‌شود.

وی پیشتر گفته بود: ۱۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان ۲۳ هزار و ۶۹۷ متر مربع است همچنین سرانه زیربنا ۳.۸ درصد به ازای هر ۱۰۰ نفر است که پیش‌بینی شده تا افق ۱۴۰۴ به هشت متر مربع برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha