روشن شدن چراغ نخستین المپیک الکترونیک به میزبانی عربستان

تهران- ایرنا- در جریان یکصد و چهل و دومین نشست کمیته بین‌المللی المپیک، برگزاری بازی‌های المپیک الکترونیک در عربستان، تأیید شد.

به گزارش ایرنا از کمیته ملی المپیک، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: یک دوره جدید برای IOC به وجود آمده است. با تایید نشست IOC مبنی بر ایجاد بازی‌های ورزشی المپیک، ما با سرعت انقلاب دیجیتال، پیش می‌رویم. IOC در ۱۲ جولای اعلام کرد که با کمیته ملی المپیک عربستان سعودی برای میزبانی افتتاحیه بازی‌های المپیک الکترونیک در این کشور در سال ۲۰۲۵ همکاری کرده که توسط هیات اجرایی IOC نیز به اتفاق آرا تأیید شده است.

باخ افزود: جامعه ورزش‌های الکترونیکی در کمیسیون ورزش ما نمایندگی می‌شود. این نشان‌دهنده جذابیت برند المپیک و ارزش‌هایی است که در بین جوانان نشان داده شده است.

کمیته ملی المپیک عربستان سعودی تجربه بزرگ و منحصر به فرد در زمینه ورزش‌های الکترونیکی را برای این پروژه به ارمغان خواهد آورد. این مشارکت بر اساس منشور المپیک و ارزش‌های المپیک است. عبدالعزیز بن ترکی الفیصل، وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک عربستان سعودی نیز بر اهمیت این ابتکار تاکید کرده است.

وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک عربستان سعودی در این خصوص گفت: تعهد ما به ورزش‌های الکترونیکی صرفاً بازتابی از جهانی است که جوانان ما در آن زندگی می‌کنند. اکنون همه ما این شانس را داریم که تاریخ المپیک جدید را با هم بنویسیم.

بر این اساس بازی‌های المپیک الکترونیک ۲۰۲۵ در کشور عربستان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha