۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85547629
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85547629
۳۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- معاون امور زراعت وزارت‎ ‎جهاد کشاورزی گفت: ۵۳.۵ همت معادل ۳۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد.

علیرضا مهاجر روز چهارشنبه در حاشیه ستاد زراعت استان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مابقی مطالبات تا پایان شهریورماه سال جاری وجه نقد به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی پیش بینی تولید گندم در کشور را ۱۵ میلیون تن اعلام کرد و افزود: برآورد می شود که بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز را به سلیوهای دولتی تحویل دهند.

معاون امور زراعت وزارت‎ ‎جهاد کشاورزی تصریح کرد: تولید و خرید گندم در سال زراعی جاری نسبت به چند سال گذشته یک رکورد است که این مهم با باران های مناسب، تلاش کشاورزان و محققان و اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها اتفاق افتاد.

۲ برابری خرید دانه روغنی کلزا

وی در بخش دیگری از سخنانش بر افزایش تولید دانه های روغنی در راستای خودکفایی تاکید کرد و گفت: در سال زراعی جاری ۲۴۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خریداری شد که نسبت به سال زراعی گذشته ۲ برابر رشد یافت.

مهاجر تصریح کرد: خرید دانه روغنی کلزا در سال جاری توسط بخش خصوصی انجام شد که از شرکت ها می خواهیم وجه نقد کشاورزان را به موقع پرداخت کنند تا کام شیرین آنان تلخ نشود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال زراعی جاری کشاورزان سطح کشور چهار میلیون تن جو تولید کرده اند اما متاسفانه واردات بی رویه موجب نارضایتی کشاورزان شده است.

معاون امور زراعت وزارت‎ ‎جهاد کشاورزی گفت: در راستای حمایت از کشاورزان برنامه خرید تضمینی جو را داشته ایم تا بخشی از مشکلات کشاورزان در این راستا کاسته شود.

انتقاد از واردات بی رویه جو

وی از واردات جو انتقاد کرد و افزود: متاسفانه ورادات جو بی برنامه انجام می شود که این موضوع مشکلاتی در کشور برای حوزه کشاورزی و دامپروران وارد کرده است.

مهاجر خاطرنشان کرد: جوی تولیدی کشور حدود ۷۵ درصد نیاز خوراک دام را تامین می کند اما متاسفانه واردات و سایر مشکلات این موضوع را با چالش هایی مواجه می کند.

معاون امور زراعت وزارت‎ ‎جهاد کشاورزی امروز چهارشنبه در سفر به خراسان شمالی از چند طرح و گلخانه در بجنورد و شیروان بازدید خواند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha