۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85547661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وقوع توفان رزمایش نظامی تایوان را متوقف کرد

۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85547661
وقوع توفان رزمایش نظامی تایوان را متوقف کرد

تهران – ایرنا – توفان گامی (Gaemi) که فیلیپین را در نوردیده و تاکنون چهار کشته در این کشور آسیایی برجای گذاشته است، موجب لغو رزمایش نظامی تایوان که شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای خبری ستریت تایمز (straitstimes) اعلام کرد که این توفان مناطق شمالی فیلیپین را در نوریده و به سمت تایوان در حال پیشروی است.

بسیاری از خیابان های شهر مانیل پایتخت فیلیپین غرق در آب شده و جاری شدن آب بسیار از منازل، مدارس و بیمارستان ها را در این کشور فرا گرفته است.

وقوع توفان زمایش نظامی تایوان را متوقف کرد

بر اساس این گزارش، توفان گامی تاکنون جان چهار نفر شامل یک زن باردار و سه کودک را در استان «باتانگاس» (Batangas ) فیلیپین گرفته و شمار قربانیان بارش های سنگین را در این کشور طی ۲ هفته اخیر به ۱۲ تن افزایش داده است.

وقوع توفان زمایش نظامی تایوان را متوقف کرد

شبکه خبری سی ان ان نیز ضمن پوشش این خبر گزارش داد: فردیناند مارکوس رئیس جمهوری فیلیپین اعلام کرد که بیش ا ز ۷۷۰ هزار نفر تحت تاثیر این توفان قرار گرفته اند و چهار هزار و ۵۰۰ نفر در انتظار کمک رسانی هستند.

وقوع توفان زمایش نظامی تایوان را متوقف کرد

سی ان ان افزود: توفان گامی که به دلیل گرمای هوا در اقیانوس آرام شکل گرفته، با سرعت ۲۲۰ کیلومتر در حرک است و انتظار می رود با رسیدن به تایوان سرعت وزش آن به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت برسد.

این توفان در مقایسه با توفان های شکل گرفته در اقیانوس اطلس، در سطح چهار هشدار قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در بسیاری از شهرهای تایوان از جمله «تایپه» مدارس و دفاتر اداری بسته شده و حرکت قطارهای سریع السیر نیز به علت وقوع این توفان تعلیق شدند.

پروازها نیز در روز جاری و پنجشنبه (فردا) از جمله سه خطوط هوایی مهم تایوان همچون «ای وی آی ایر» (EVA Air) بزرگترین خط هواپیمایی تایوان لغو شده است.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی نوشت: مقام های دفاعی تایوان اعلام کردند که به علت وقوع این توفان زمان برگزاری رزمایش پنج روزه «ها کوآنگ » (Han Kuang) تغییر کرده است.

وقوع توفان زمایش نظامی تایوان را متوقف کرد

سخنگوی وزارت دفاع تایوان در این باره گفت که برگزاری برخی از رزمایش های دریایی و هوایی به علت وقوع این توفان تغییر می کند.

انتظار می رود این توفان بعد از تایوان تا روز پنجشنبه به سمت استان «فوجیان» چین پیشروی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha