دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار به کار خود در مشهد پایان داد

مشهد- ایرنا- آیین پایانی دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار با معرفی هشت بانوی نخبه و برگزیده روز چهارشنبه در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار که ۱۳ دی ماه پارسال همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س) و همزمان با سالروز شهادت  شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور آغاز شده بود، امروز با حضور «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی و با تجلیل از هشت بانوی تاثیرگذار در حوزه های مختلف به کار خود پایان داد.

این کنگره با هدف شناسایی و معرفی زنان نمونه و الگوساز در هشت عرصه شامل «علمی، پژوهشی و فناوری»، «سیاست گذاری و حکمرانی»، «گفتمان‌سازی و رسانه»، «فعالیت‌های اجتماعی»، «اقتصاد و کارآفرینی»، «تعلیم و تربیت»، «فرهنگ و هنر» و «ورزش» برگزار شد.

نخستین کنگره زنان تاثیرگذار استان خراسان رضوی بهمن ۱۴۰۱ برگزار شده است.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در این آیین گفت: در کل کشور ۱۴ هزار بانوی تاثیرگذار در سامانه ملی بانوان ثبت نام کردند که سهم مشارکت بانوان استان در این کنگره ۲۵.۱۱ درصد است.

دکتر شیوا خوش نسب با بیان اینکه سهم جمعیتی خراسان رضوی در کشور هشت درصد است، افزود: این استان بعد از تهران بیشترین میزان مشارکت بانوان را در دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار در خراسان رضوی هشت هزار زن تاثیرگذار شناسایی شدند که در سامانه ملی بانوان ثبت نام کردند که از این تعداد سه هزار و ۵۱۶ نفر در این سامانه ثبت‌نام خود را نهایی و رزومه خود را تکمیل کردند.

دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار در مشهد برگزار شد

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: امیدواریم اختتامیه این کنگره آغازی برای شروع به کار دبیرخانه بانوان تاثیرگذار استان و مشارکت مجدد بانوانی که در سامانه ملی بانوان ثبت نام و رزومه خود را تکمیل نکردند باشد.

وی با بیان این که تمامی دستاوردهایی که جامعه بانوان توانسته اند کسب کنند نشان داده است که زنان محور خانواده و خانواده محور اصلاح فرهنگی است، افزود: امید است از ظرفیت بانوان تاثیرگذار استان که در دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار شناسایی شده‌اند در حل مسائل و اولویت‌های مزیت‌دار استان بهره ببریم.

خوش نسب با اشاره به این که در استانداری خراسان رضوی به موضوع بحران پیری و شیب منفی جمعیت به عنوان یکی از مسایل اولویت‌های مزیت‌دار استان پرداخته شده است، ادامه داد: برای نخستین بار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۸۵ کد منفی ثبت شده یعنی ۸۵ فرزند کمتر متولد شده است که با تلاش‌های صورت گرفته، امسال شاهد رشد شیب جمعیت خواهیم بود.

وی بیان کرد: ۴۱ درصد فرصت‌های شغلی و ۶۵ درصد تسهیلات ارائه شده در خراسان رضوی مربوط به بانوان بوده است.

دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار در مشهد برگزار شد

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اقدامات حمایتی کمیته امداد استان در حوزه ازدواج آسان برای افراد زیر پوشش رشد ۲۹۰ درصدی و فعالیت های حمایتی اداره کل بهزیستی از خانواده‌های زیر پوشش نیز در این استان رشد ۷۵ درصدی داشته است.

خوش نسب گفت: افزایش ۲۴ درصدی بیمه سلامت رایگان برای جامعه بانوان، افزایش ۱۹ درصدی بیمه زنان روستایی دارای سه فرزند به بالا، افزایش ۱۱ درصدی تعاونی‌های زنان از دیگر دستاوردها در حوزه بانوان استان خراسان رضوی است.

دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار در مشهد برگزار شد

در مراسم اختتامیه دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار، با حضور استاندار خراسان رضوی از میان ۲۴ بانوی تاثیرگذار منتخب از هشت بانوی برگزیده تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم، «مریم عرفانیان» منتخب عرصه فرهنگ و هنر، «صدیقه خدیوی» منتخب عرصه سیاست‌گذاری و حکمرانی، «ملیحه صفایی» منتخب عرصه ورزش، «فاطمه محمدزاده» منتخب عرصه گفتمان‌سازی و رسانه، «مریم کوره‌پز» منتخب عرصه فعالیت‌های اجتماعی، «زهرا امینی» منتخب عرصه تعلیم و تربیت، «فاطمه جمیلی» منتخب عرصه اقتصاد و کارآفرینی، «بی‌بی فاطمه رضوی» منتخب عرصه علمی، پژوهشی و فناوری به عنوان برگزیدگان دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار خراسان رضوی تقدیر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha