۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85547995
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

قیمت نان در لرستان ۲۵ درصد افزایش یافت

۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹
کد خبر: 85547995
قیمت نان در لرستان ۲۵ درصد افزایش یافت

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: قیمت نان در استان ۲۵ درصد افزایش یافته است و نرخ جدید از هفته آینده اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیروس ابراهیمی روز چهارشنبه در جلسه شورای آرد و نان استان عنوان کرد: افزایش قیمت بر اساس بالا رفتن هزینه های جانبی تهیه نان تعیین و مصوب شد.

وی ادامه داد: قیمت نان از سال ۱۴۰۰ تاکنون در شرایطی ثابت مانده بود که هر ساله هزینه های جانبی از جمله بیمه و دستمزد کارگران، آب، برق، گاز و هزینه اجاره افزایش یافته و بر این اساس مشکلات متعددی برای نانوایان به وجود آمده بود که تلاش شد این افزایش قیمت متناسب با آن باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان اظهار داشت: در نهایت با در نظر گیری جوانب مختلف تصمیم جمعی اعضای شورای آرد و نان برای افزایش قیمت به صورت میانگین ۲۵ درصد تعیین شد که این افزایش نرخ در برخی از نان ها مانند سنگک و تافتون سنتی تا ۳۵ درصد و در برخی نان های دیگر کمتر از ۲۵ درصد اعمال خواهد شد.

ابراهیمی گفت: چنانچه شرایط سامانه ای فروش دیجیتال نان تا شنبه آینده فراهم شود از همین روز قابل اجرا بوده و در غیر اینصورت پس از فراهم شدن زیرساخت مورد نظر اجرایی می شود.

وی ابراز کرد: اداره غله و خدمات بازرگانی و اتحادیه نانوایان نیز با تصویب شورای آرد و نان مکلف شدند قیمت های جدید را در محل هر نانوایی نصب کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان تاکید کرد: انتظار می رود مردم نظارت لازم را داشته و موارد تخلف را گزارش دهند، ضمن اینکه مصرف بهینه و دوری از اسراف این نعمت خدادادی یک وظیفه عمومی است.

به گفته ابراهیمی، کیسه های ۴۰ کیلوگرمی آرد در شرایطی با قیمت ۵۰۰ هزار ریال در اختیار نانوایی ها قرار می گیرد که نرخ تمام شده هر کیلوگرم گندم از مراکز خرید از کشاورزان تا محل سیلوهای نگهدای برای دولت ۲۴۰ تا ۲۶۰ هزار ریال می باشد.

به گزارش ایرنا بیش از ۲ هزار واحد نانوایی در لرستان وجود دارد که نانوایی های لواش با بیش از یکهزار و ۲۰۰ باب، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند،

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha