۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۲
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85548232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید قطر بر ضرورت برقراری «صلح پایدار» در یمن

۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۲
کد خبر: 85548232
تاکید قطر بر ضرورت برقراری «صلح پایدار» در یمن

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن استقبال از توافق یمنی‌ها، بر ضرورت برقراری صلح پایدار در این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الخلیج آنلاین»، وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای از توافق صورت گرفته بین دولت نجات ملی یمن و دولت دست‌نشانده ریاض مستقر در عدن استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است که قطر از بیانیه صادره از دفتر «هانس گراندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در خصوص بر توافق بین دولت نجات ملی یمن و دولت دست‌نشانده ریاض در عدن درباره اقدامات مربوط به کاهش تنش‌ها در امور بانکی و خطوط هوایی یمن، استقبال می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است که قطر تمایل دارد این توافق به تقویت تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت برقراری صلح پایدار و تحقق خواسته‌های ملت برادر یمن مبنی بر برقراری صلح و ثبات و توسعه در کشورشان، منجر شود.

قطر در این بیانیه بار دیگر بر موضع این کشور در خصوص حل بحران یمن با استناد به طرح ابتکاری شورای خلیج فارس و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت به ویژه قطعنامه شماره ۲۲۱۶، تأکید کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که دفتر نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با انتشار اطلاعیه‌ای از دستیابی به این توافق در ریاض درباره اتخاذ برخی تدابیر مرتبط با سیستم بانکی و خطوط هوایی خبر داد.

براساس توافق صورت گرفته، سه پرواز هفتگی میان صنعا و اردن برقرار خواهد شد. همچنین طرف‌ها درباره آغاز سفرهای هوایی از صنعا به هند و قاهره نیز به توافق دست یافته‌اند.

از سوی دیگر ۲ طرف برخی از تدابیر تصمیمات پیشین درباره بانک‌های یمنی را لغو کرده‌اند.

این توافق همچنین برگزاری نشست‌هایی برای بررسی تمام مسائل اقتصادی و انسانی بر اساس یک نقشه راه ویژه را نیز در برمی‌گیرد.

به گزارش ایرنا، ائتلافی از چند کشور عربی با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی سال ۱۳۹۴ حملات گسترده‌ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی آغاز کردند. این کشورها پس از هشت سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها، مجبور به کاهش تجاوزات خود شدند.

رئیس کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن اسفند گذشته در دیدار با مدیر دفتر فرستاده سازمان ملل متحد در صنعا از آمادگی صنعا برای تبادل اسرا و انجام توافقات صورت گرفته خبر داده بود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha