گرمای شدید و شعله های سهمگین آتش در کوه لار باشت

گچساران - ایرنا –آتش سوزی گسترده از صبح روز سه شنبه هفته جاری و از سه منطقه شادگان، شاه بهرام و کوه لار شهرستان گرمسیری باشت در استان کهگیلویه وبویراحمد هجوم آورده و مسئولان و منابع محلی می گویند: توان مقابله و مهار این حجم آتش و شعله های سهمگین با این تعداد نیرو و تجهیزات محدود را نداریم و خواستار کمک فوری از جمله بالگرد آب پاش هستند.

سرپرست فرماندار باشت گفت: این آتش سوزی ها روز سه شنبه هفته جاری به دلیل نامعلومی شروع شد با وجود تلاش ستاد بحران شهرستان، امدادگران منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای محلی به دلیل سخت گذر بودن، پوشش انبوه گیاهی و جنگلی، حجم زیادآتش و گرمای هوا همچنان ادامه دارد.
شاهینی بیان کرد: هم اکنون تعدادی از نیروهای مردمی، دستگاه های اجرایی ، اعضای ستاد بحران، بسیج و نیروهای منابع طبیعی در حال مهار و خاموش کردن آتش در این مناطق هستند.
شاهینی ادامه داد: به دلیل سخت گذر بودن برخی از این مناطق، پوشش گیاهی انبوه و علفزارهای وسیع، مهار آتش با دشواری های زیادی رو به روست و تاکنون بخشی از این آتش دشت لار باشت کنترل شده است.
وی تصریح کرد: برای مهار آتش این مناطق نیازمند کمک فوری و نیروی بیشتر مردمی و امدادی هستیم.

سه فروند بالگرد برای مهار آتش‌سوزی جنگل های باشت مستقر شدند
شاهینی با بیان اینکه هم اکنون آتش در جنگل های مناطق این شهرستان از جمله کوه لار، شادگان، شاه بهرام و دشت لار زبانه می کشد گفت: ۲ دستگاه بالگرد هلی برد به منظور جابجایی نیروها و یک دستگاه بالگرد آب پاش هم اکنون به این منطقه اعزام شدند.
وی ابراز کرد: گرمای شدید، سخت‌گذر بودن و وزش باد شدید، مهار آتش را در این مناطق از ۲ روز گذشته تاکنون در این شهرستان دشوار کرده است.
شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha