توصیه‌های سازمان مدیریت بحران تهران برای مقابله با گرمازدگی+ویدئو

تهران بزرگ - ایرنا - رییس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران توصیه‌هایی را برای پیشگیری از گرمازدگی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، پدرام قودجانی روز پنجشنبه با اشاره به هشدار نارنجی‌ سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما در روزهای آتی و تداوم هوای گرم بر ضرورت آشنایی شهروندان با اقدامات اولیه در خصوص پیشگیری از گرمازدگی تاکید کرد و گفت: این سازمان توصیه‌هایی را به شهروندان برای مقابله با گرمازدگی در قالب کلیپ آموزشی آماده و ارائه کرده است.

به گزارش ایرنا، پایداری گرمای هوای تهران تا اواسط هفته آینده ادامه دارد و پایتخت نشینان دمای ۴۰ درجه‌ای را تجربه می‌کنند.

هواشناسی با توجه به افزایش گرما از روز گذشته به مردم توصیه کرد بهتر است شهروندان تهرانی در صورت خروج از منزل حتما توصیه‌های مهم برای جلوگیری از گرما زدگی را رعایت کنند و در صورت ممکن همراه خود آب خنک، کلاه و عینک آفتابی همراه داشته باشند.

همچنین انجام کار در فضای باز در ساعات صبح زود، عصر و شب، مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف برق و آب، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز توصیه می‌شود.

تنظیم دور آبیاری و مالچ پاشی جهت افزایش رطوبت در سطح باغات برای تعدیل دمای هوا، ایجاد سایبان و کنترل دمای کلونی‌های زنبور عسل و سالن‌های پرورش قارچ، کنترل دمای گلخانه‌ها و دامداری‌ها، احتیاط در برج‌ها و تاسیسات مرتفع و محافظت جهت جلوگیری سقوط اجسام از ارتفاع و مستحکم‌سازی سازه‌های موقت و سست از دیگر توصیه‌های اداره هواشناسی استان تهران است.

اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین با صدور هشدار زرد رنگ اعلام کرد: از شنبه تا یکشنبه ( ۶ تا ۷ مرداد) تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش نسبی دما در استان تهران بویژه نیمه جنوبی و مناطق مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط خطر گرمازدگی به‌ویژه برای گروه های حساس و اطفال و سالمندان و  افزایش مصرف برق و آب دور از انتظار نیست همچنین ممکن است به محصولات باغی و زراعی، دام و طیور و زنبورهای عسل آسیب و به بعضی تاسیسات و تجهیزات صنعتی صدمه وارد شود.

در ادامه این هشدار آمده است: از امروز تا دوشنبه هفته آینده (۴ تا ۸ مرداد) بین ساعات بعد ازظهر تا شب گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نیمه جنوبی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha