۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85548858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تیم کبدی دختران نوجوان اردبیل نایب قهرمان ایران شد

اردبیل - ایرنا - تیم کبدی دختران نوجوان استان اردبیل نایب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسابقات کبدی قهرمانی دختران نوجوان ایران با حضور ۱۵ تیم از سراسر کشور به مدت سه روز در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار شد.

پس از برگزاری ۲۱ مسابقه، در دیدار پایانی این رقابت ها تیم کبدی توابع تهران موفق شد تیم کبدی استان اردبیل را شکست دهد و قهرمان این دوره از مسابقات شود.

تیم کبدی دختران نوجوان اردبیل نایب قهرمان شد و تیم های کبدی استان گلستان و استان قزوین نیز به طور مشترک در جایگاه سوم ایستادند.

کاپ اخلاق این مسابقات که به لحاظ کمی و کیفی در سطح خوبی برگزار شد، به دختران کبدی کار استان کرمانشاه رسید.

ورزش کبدی مشابه ورزش «زو» است که در قدیم بچه‌ها در کوچه‌ها بازی می‌کردند و در این رشته هر تیم در زمین بازی متشکل از هشت نفر بازیکن اصلی و چهار نفر ذخیره است که تیم‌های رقیب با لمس و گرفتن بازیکن حریف باعث خروج آنها از بازی و امتیازگیری می‌شوند، از این رو داشتن قدرت بدنی و سرعت در این ورزش اهمیت زیادی دارد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حدود ۶۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب بیش از ۴۰۰ هیات و ۴۵۳ باشگاه ورزشی در نقاط مختلف استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha