فرمانده سپاه حضرت عباس (ع): شهید چمران الگویی بی‌بدیل برای دانشگاهیان است

اردبیل - ایرنا فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل گفت: شهید مصطفی چمران الگوی بی‌بدیل برای دانشگاهیان است که با توام کردن تعهد و تخصص مشکل‌گشای جبهه مقاومت در زمان خود بود و امروز هم دانشگاهیان باید تلاش کنند تا شخصیت‌های وارسته همچون شهید چمران تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامحسین محمدی اصل پیش از ظهر روز شنبه در جمع فرماندهان و اعضای شورای مرکزی حوزه و پایگاه دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه جوانان عزت، عظمت و هویت علمی و اخلاقی کشور هستند، گفت: انرژی، امید، ابتکار و خلاقیت سه خصلت مهم دوران جوانی است که دانشجویان ما می‌توانند با بهرمندی از آن قله‌های بی‌شماری را فتح کرده و برای کشور اقتدار آفرینی کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه دوران جوانی دوران توانایی و استعداد است، گفت: تحصیل و کسب علم و دانش ضامن آینده درخشان جوامع است در عین حال نباید فراموش کرد که انسان برای اینکه به صفای نفس برسد باید علم توام با تقوا را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: صفحات درخشان دفاع مقدس به تاسی از واقعه کربلا رقم خورد، خاطرنشان کرد: وفاداری ابوالفضل‌گونه رزمندگان ما به رهبر و انقلاب اسلامی برگرفته از ایمان قوی و درس آموزی از شهدای کربلاست.

سردار محمدی اصل با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: جنگ ما در دوران دفاع مقدس تنها با عراق نبود بلکه مثل واقعه کربلا جنگ بین ایمان و کفر بود. رزمندگان ما نیز بر اساس آموزه های برگرفته از واقعه عاشورا حماسه‌سازی کردند و در این دفاع خون دادند اما خاک ندادند.

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل در ادامه توکل به خدا وتوسل به ائمه معصومین(ع) را به عنوان مهمترین سلاح رزمندگان اسلام در جنگ با استکبار جهانی نام برد و گفت: اسامی گردان و لشگرهای ما نیز برگرفته از شهدای کربلا بود و حتی نام عملیات‌های ما نیز برگرفته از عملیات های صدر اسلام همچون بدر و خیبر بود.

وی با اشاره به حماسه آفرینی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس گفت: تاریخ گواه است که هر زمان محور حرکت ما بر پایه علم و تقوا بوده پیشرفت و عزت و اقتدار ما نیز تضمین شده است و این در امر جنگ سخت و نرم هم تفاوتی ندارد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در ادامه سخنان خود به خرمشهرهای پیش رو اشاره کرد و گفت: آزادسازی خرمشهرهای پیش‌رو نیازمند ایمان و تقوا ، علم و دانش و بصیرت و اگاهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین نقش امید در دوره جوانی اظهار کرد: امیدآفرینی در وجود دانشجویان نهفته است و کارهای خلاق و بکر از عهده دانشجویان برمی‌آید.

سردار محمدی اصل از شهید چمران به عنوان الگوی بی‌بدیل دانشگاهیان نام برد و گفت: همه دانشگاهیان باید تلاش کنند تا شخصیت‌های وارسته همچون شهید چمران به جامعه تحویل دهند انسانی که با توأم کردن تخصص و تعهد مشگل گشای جبهه مقاومت در زمان خود بود.

وی در تبیین سومین خصلت دوران جوانی نیز گفت: ابتکار و خلاقیت به عنوان سومین خصلت دوران جوانی در آحاد جوانان ما نهفته است و لازم است همه مسئولان زمینه شکوفایی استعدادها، ابتکارات و خلاقیت‌های جوانان را فراهم کنند و این امر مستلزم تلاشی مبتنی بر فرهنگ و تمدن اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha