ترکیدگی لوله در خیابان ولیعصر تهران مربوط به آب غیرشرب است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به حادثه ترکیدگی لوله و نشست زمین در خیابان ولیعصر (عج) گفت: این ترکیدگی لوله مربوط به آب غیر شرب است و ارتباطی به لوله‌های آب شرب شهروندان ندارد.

علی نصیری روز جمعه در محل حادثه ترکیدگی لوله آب به خبرنگار ایرنا گفت: منشأ این حادثه در خیابان برزیل بود که بدلیل فرسودگی لوله آب انتقال ۲ مخزن غیر شرب این اتفاق روی داد و در حوالی ایستگاه اتوبوس‌های بی آرتی همت در خیابان ولیعصر (عج) خودش را نشان داد و منجر به فرونشست زمین شد.

ترکیدگی لوله آب خیابان ولیعصر تهران مربوط به غیر شرب است

وی ادامه داد: با همکاری شرکت آب و شهرداری تهران اقدامات ترمیم لوله آب در حال انجام است و پس از نصب و تست اولیه عملیات عمرانی انجام خواهد شد.

نصیری تاکید کرد: هیچ یک از انشعابات تامین آب شرب شهری بدلیل این حادثه قطع نیست و تلاش می‌شود ایمن سازی محل به سرعت انجام شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ترکیدگی لوله آب در خیابان برزیل باعث آب شستگی آسفالت و ریزش زمین در خیابان ولیعصر محدوده توانیر شده و جنوب به شمال خیابان ولیعصر قبل از تقاطع پل شهید همت را مسدود کرده است.  

نصیری در خصوص آخرین وضعیت ایمن سازی محل ترکیدگی لوله آب افزود: حادثه اصلی ترکیدگی لوله اصلی آب که وظیفه انتقال آب مخزن به مخزن را داشته در خیابان برزیل نرسیده به میدان ونک بوده است این لوله، لوله اصلی آب شرب منطقه نبوده در پی شکسته شدن لوله آب نفوذ کرده و وارد خیابان ولیعصر می شود و باعث ایجاد حفره و ریزش در این محدوده می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی تخلیه آب صورت گرفته همچنین آب در سطح معبر به صورت کامل تخلیه شده است و در حال ترمیم و عملیات فنی و اجرایی حفره ایجاد شده هستند.

نصیری ادامه داد: در پی این حادثه با شرکت گاز هماهنگی لازم صورت گرفته است تا درخصوص ایمن سازی این منطقه گاز منطقه قطع شود و در حال حاضر نیز عملیات حفاری و ایمن سازی و بازسازی محدوده در حال انجام است. خوشبختانه با حضور به موقع عوامل شهرداری و نیروهای امدادی و خدماتی از بروز حادثه ای شبیه حادثه خیابان شهران جلوگیری شد.  

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: در حال حاضر فرماندهی این بحران با مدیریت خدمات شهری شهرداری تهران و آقای نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران در محل حادثه حضور دارند. همچنین مهندس حق بین معاون فنی و عمرانی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران نیز در محل حادثه حضور دارند.

وی اضافه کرد: همچنین واحد سیار پشتیبانی عملیات و معاونان پیشگیری و کاهش خطر و آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، نیروهای واحد HSE منطقه و سازمان مدیریت بحران تهران، نیز از ساعات اولیه در محل حادثه حاضر هستند، مدیرعامل آبفا و رییس پلیس راهور تهران بزرگ، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله و مسوولان شرکت گاز نیز در حال حاضر در محل حادثه حضور دارند.

همچنین یک متخصص فروریزش و فرونشست سازمان مدیریت شهر تهران از مجموعه مرکز تحقیقات وزارت راه و مسکن در محل حادثه حضور دارند و محدوده ای که نیاز به ایمن سازی دارد توسط این متخصصان بررسی شده است تا از بروز حوادث ثانویه پیشگیری شود.

نصیری با بیان اینکه امیدواریم شرایط این محدوده را تا فردا به حالت عادی باز گردانیم، گفت: تمام تلاش دستگاهها این است که تا فردا این معبر ایمن سازی و پایدار سازی شده و بازگشایی شود.

ادامه محدودیت‌های خیابان ولیعصر خیابان برزیل به دلیل ترکیدگی لوله آب

همچنین رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: محدودیت ترافیکی اطراف میدان ونک و خیابان ولیعصر به دلیل ترکیدگی لوله اصلی آب و نشست معبر توسط پلیس اعمال می‌شود.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در خصوص اتفاق رخ داده امروز جمعه گفت: تردد از تقاطع توانیر خیابان ولیعصر و در خیابان برزیل از سر خیابان شاد ممنوع است.

به گفته وی، همانطور که در خبرهای قبلی اعلام کردیم محدودیت و ممنوعیت تردد به دلیل ترکیدگی لوله آب در خیابان ولیعصر و محدوده خیابان برزیل کماکان برقرار است و تا مرتفع نشدن موضوع پلیس در محل ممنوعیت و محدودیت تردد را اجرا می‌کند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: در خیابان ولیعصر از توانیر و در خیابان برزیل از خیابان شاد ممنوعیت تردد را شاهد هستیم و تا حل شدن موضوع توسط دوستان در سازمان آب و فاضلاب تهران تردد وسایل نقلیه در این معابر ممنوع خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha