پنج هزار نفر در آزمون نظام مهندسی استان همدان شرکت کردند

همدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان همزمان با سراسر کشور با شرکت نزدیک به پنج هزار داوطلب طی مدت ۲ روز در شهرهای همدان و ملایر برگزار شد.

مجید صالحی امیر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته های عمران، تاسیسات مکانیکی و برقی، معماری، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک، گود و پی و سازه، ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و همچنین معماری تجربی برگزار شد.

وی اظهار کرد: زمان برگزاری آزمون‌ها، صلاحیت‌های نظارت و اجرا صبح و بعدازظهر روز پنج‌شنبه و آزمون طراحی صبح روز جمعه برگزار شد.

صالحی امیر تصریح کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان در این دوره از آزمون ها در شهرهای همدان و شهر ملایر، نزدیک به پنج هزار متقاضی در آزمون شرکت کردند که سه هزار و ۸۰۰ نفر مرد و یک هزار و ۲۰۰ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسی در ۲ نوبت عصر و صبح روزهای ۴ و ۵ مرداد ماه و در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و ملایر برگزار شد،گفت: هدف از برگزاری این آزمون، صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه سه در صلاحیت های طراحی، نظارت و اجرا در رشته های مهندسی ساختمان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: حد نصاب قبولی آزمون کسب ۵۰ درصد کل نمره آزمون‌های مربوطه است اما در رشته‌های "طرح و اجرای گود و پی سازه نگهبان" و "ارزیابی و طرح و اجرای بهسازی" حد نصاب قبولی ۶۰ درصد است.

صالحی امیر همچنین گفت: برگزاری این آزمون توسط دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با مجری‌گری سازمان سنجش و آموزش کشور انجام خواهد شد و نظارت عالیه بر حسن اجرای آزمون فوق بر عهده ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور است.

به گزارش ایرنا، نتایج آزمون تستی از طریق وب‌سایت دفتر بخش سامانه آزمون‌ها به نشانی www.inbr.ir به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha