۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85549908
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هجوم متخلفان به طلای سبز در خراسان شمالی

۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85549908
هجوم متخلفان به طلای سبز در خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مانه گفت: متخلفان به تازگی با هجوم به پسته نارس در شهرستان مانه به این درختان ملی آسیب وارد کرده‌اند و در این خصوص سه نفر دستگیر شدند.

مهدی رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: متخلفانی که اقدام به جمع آوری و حمل پسته نارس این منطقه جهت فروش کرده بودند توسط گشت شبانه همیاران و دوستداران طبیعت شناسایی شدند.

وی افزود: وسیله نقلیه حمل پسته با همکاری ماموران پاسگاه خرتوت توقیف و جهت سیر مراحل قانونی صورت جلسه تنظیم و به مقام قضایی ارسال شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مانه اضافه کرد: ذخیره‌گاه پسته خرتوت و آب چشمه مانه تنها محدوه هایی از یک گونه خاص و ارزشمند هستند که نیاز به حفاظت دارند و متاسفانه متخلفان برای تامین معیشت اقدام به جمع آوری زودرس محصول می کنند.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی رتبه هشتم کشوری را در عملکرد پسته در واحد سطح دارد و به طور متوسط هزار و ۲۰۰ کیلوگرم پسته از هر هکتار باغ در شرایط مساعد آب و هوایی تولید خواهد شد.

پسته کاری سرمایه گذاری بلند مدت است و بهره برداران با آگاهی دقیق از نیازهای اکولوژیکی، داده های اقلیمی منطقه و شرایط فیزیکی و شیمیایی خاک و آب و توجیه فنی و اقتصادی اقدام کنند تا از هرگونه ریسک جلوگیری شود.

برداشت پسته در این خطه از نیمه اول شهریور آغاز و تا نیمه مهرماه در مناطق مختلف استان ادامه دارد.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha