لیلا داوودی ثانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به فرهنگ سازی پژوهشگران و دانشجویان برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید مقاله ها افزود: استادان دانشگاه باید این موضوع را به دانشجویان خود اطلاع دهند و استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی برای تولید مقالات را به آنان یادآور شوند.
وی ادامه داد:موضوع حق مولف و کپی رایت در تهیه مقالات علمی از گذشته تاکنون بسیار مورد توجه بوده است و اکنون نیز با استفاده از هوش مصنوعی، بر این موضوع با دقت، قدرت و هوشمندی بیشتری توجه می شود به گونه ای که تمام منابع مورد استناد برای مقالات قابل راستی آزمایی است.
این مدرس کامپیوتر اظهار کرد:همچنین افراد متخصص در حوزه های تخصصی با دقت در چینش و استفاده از نوع کلمات در محتوای تولید شده می توانند آن را ارزیابی کنند و برای آنان استفاده از هوش مصنوعی در تهیه مقالات به راحتی قابل تشخیص است.
داوودی افزود:باید از هوش مصنوعی برای ایده یابی و به دست آوردن زوایای متفاوت نسبت به موضوع و به عنوان یک دستیار تخصصی کمک و راهنمایی گرفت و پیشنهادات دریافت شده را بررسی نهایی کرد تا در نهایت نیز با تحقیق و تفکر، نتایج به دست آمده مورد استفاده قرار گیرد.
وی اضافه کرد: هوش مصنوعی می تواند در تهیه ایده های خلاقانه، یاری رسان باشد و با توجه به این که هوش مصنوعی بر پایه وب معنا و مفهومی همراه با درک و استنتاج نسبت به مطالب عمل میکند میتواند موثر و اثربخش باشد.
این مدرس دانشگاه گفت: برخی از افراد در مقابل تغییرات مقاومت نشان میدهند ولی خوشبختانه در محیط های علمی استادان و دانشجویان نسبت به استفاده از هوش مصنوعی و کاربردهای تخصصی آن، در حال فعالیت و تهیه مقالات و پایان نامه های علمی هستند.
داوودی افزود: از سوی دیگر اگر با روش های سنتی بخواهیم در مسیر علمی قدم برداریم، نمی توانیم دانش هوش مصنوعی را رونق دهیم و این در حالی است که تا چند سال آینده هوش مصنوعی بسیاری از حوزه ها و به خصوص آموزش در مدارس و دانشگاه های کشورمان را تحت تاثیر و تحول قرار خواهد داد.
نظر شما