توافق تبصره ماده ۱۰۰ گام مهمی در قطعی‌سازی پرونده‌های مالیاتی است

تبریز- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم یک پیشنهاد از سوی سازمان امور مالیاتی است که مالیات را با تخفیف و تسهیلات ویژه برآورد می‌کند و گام مهمی در قطعی سازی پرونده‌های مالیاتی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی اورج زاده عصر شنبه در نشست مشترک با هیات رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی تبریز، اظهار کرد: استفاده از این ماده قانونی علاوه بر داشتن نفع به سود صاحبان مشاغل و اصناف، به نفع سازمان امور مالیاتی نیز هست و دیگر نیازی به بررسی پرونده و صرف نیرو، هزینه و زمان نیست.

وی افزود: فرم‌های موضوع تعیین مالیات مقطوع و اظهارنامه‌های تعاملی پیش فرض گروه‌های دوم و سوم صاحبان مشاغل برای عملکرد سال ۱۴۰۲ در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور در حال بارگذاری است.

وی گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل و پرداخت مالیات متعلق در اجرای ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره آن با توجه به اختیارات اخذ شده از مراجع قانونی ذی‌ربط، ۱۵ مردادماه سال‌جاری تعیین شده است و طبق اعلام سازمان این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

اورج زاده با تاکید بر استفاده حداکثری مودیان مالیاتی استان از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: امسال بر اساس ابتکار جدید سازمان امور مالیاتی، مودیان با ارسال فرم تبصره ۱۰۰ می‌توانند ضمن نشان‌دارکردن مالیات پرداختی خود، محل مصرف مالیات را نیز مشخص کنند که گام مهمی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان خواهد بود.

وی به امکان ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ از طریق پیام رسان‌های داخلی نیز اشاره کرد و از برگزاری میز خدمت دائمی در خصوص راهنمایی تنظیم اظهارنامه و فرم تبصره ماده ۱۰۰ در محل اتاق اصناف تبریز خبر داد.

وی گفت: هرکدام از اتحادیه‌ها که نیاز به راهنمایی بیشتر داشته باشند، اداره کل امور مالیاتی آمادگی دارد تا در محل اتحادیه نسبت به برگزاری میز خدمت اقدام کند.

رئیس اتاق اصناف تبریز نیز در ادامه به برخی مشکلات مودیان اشاره کرد.

حسن علی‌محمدی گفت: با توجه به تعطیلی‌های اخیر، اصناف متقاضی تمدید مهلت ارسال اظهارنامه هستند.

وی هم چنین خواستار تجدید نظر در اینتا کد برخی صنوف شد و گفت: درصد سود برخی از مشاغل با سود واقعی آن‌ها متناسب نیست.

به گزارش ایرنا، در ادامه روسای اتحادیه‌ها به بیان دغدغه‌های اصناف در ارتباط با مالیات پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha