نخست وزیر اسبق مغرب: استقبال کنگره از نتانیاهو بیانگر میزان کینه‌ی آمریکا از مسلمانان است

تهران-ایرنا- «عبدالاله بنکیران» نخست وزیر اسبق مغرب و دبیرکل حزب عدالت و توسعه این کشور شنبه شب در واکنش به استقبال اعضای کنگره آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: این استقبال به خوبی ثابت کرد که آنها چه کینه‌ای از مسلمانان در دل دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، بنکیران در تارنمای اینترنتی سایت خود نوشت: این استقبال همچنین نشان داد که همه آنها شریک در کشتار و نسل کشی در غزه هستند.

وی تأکید کرد: کلمه‌ای برای نشان دادن جنایت‌های اسرائیل و تعدی تل آویو به شهروندان بی دفاع فلسطینی وجود ندارد.

دبیرکل حزب عدالت و توسعه مغرب افزود: ملت اسلامی هیچ گونه ضرر و آسیبی به آمریکا تاکنون وارد نکرده، بلکه برعکس این آمریکا بوده که موجب خسارت‌های زیادی به مسلمانان در عراق و افغانستان و کشورهای دیگر شده است.

بنکیران تصریح کرد: استقبال از نتانیاهو به درستی نشان داد که نمایندگان کنگره آمریکا فاقد هرگونه وجدان انسانی هستند.

نخست وزیر اسبق مغرب گفت: این استقبال نشان داد که دیگر آینده‌ای در روابط آمریکا و ملت اسلامی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سخنرانی اخیر نتانیاهو در کنگره آمریکا اگر چه به ظاهر با تشویق و کف‌زدن‌های زیاد اعضای حاضر در کنگره همراه بود اما اعتراضات و واکنش‌های منفی نسبت به آن، نه در آمریکا که در سرزمین‌های اشغالی هم بسیار شدید بود.

سفر نتانیاهو به آمریکا باعث اعتراض گروه‌های مختلف در سرزمین‌های اشغالی شد و مقامات پیشین رژیم اشغالگر و خانواده‌های اسرای صهیونیست به این سفر اعتراض کردند.

هزاران نفر همزمان با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا با تجمع در اطراف کنگره خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha