رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ کدام ویژگی‌های خادمان در دولت سیزدهم را ستودند؟

تهران- ایرنا- رهبر معظم انقلاب، امروز رأی ملت ایران به «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم را تنفیذ کردند و در سخنان خود علاوه بر ترسیم نقشه راه دولت چهاردهم گریزی هم به ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید آیت الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان زدند؛ اما اشاره رهبر انقلاب به کدام ویژگی‌های بارز شهدای خدمت و خدمتگزاران دولت سیزدهم بود؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز -یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳- در مراسم تنفیذ رای ملت ایران به «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضمن اشاره به ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و سایر خدمتگزاران ملت در دولت سیزدهم، از شهیدِ جمهور به عنوان رئیس‌جمهوری که اهل کار جهادی بود نام بردند.

رهبر انقلاب اسلامی در حکم تنفیذ رئیس جمهور منتخب ملت، با اشاره موکد بر دوره‌ی ناتمام مانده‌ی رئیس‌جمهور فقید و شهید، تصریح کردند: خدا را شاکر هستیم که انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم با حضور فضای اندوه عمومی ناشی از فقدان رئیس‌جمهور فقید شهیدمان مرحوم آقای رئیسی رضوان الله علیه به بهترین وجه به حمدالله انجام گرفت.

تقدیر از مخبر؛ کشور با آرامش و به بهترین وجه به انتخابات رسید

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تقدیر از مدیریت «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری و هیات دولت سیزدهم، بیان داشتند: لازم می‌دانم نقش سرپرست ریاست جمهوری جناب آقای مخبر و هیات دولت را در مدیریت امور کشور در این حدود ۲ ماه یادآوری کنم و از آقایان تشکر کنم، نقش مهمی را ایفا کردند و توانستند به فضل الهی کشور را در وضعیت آرامش و با روحیه عمومی خوب مردم به انتخابات برسانند و انتخابات را به بهترین وجه به پایان ببرند.

رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ کدام ویژگی‌های خادمان در دولت سیزدهم را ستودند؟

شهید رئیسی شب و روز نمیشناخت

رهبر انقلاب در پیام تسلیت خود به ملت ایران پس از شهادت شهیدِ جمهور از وی به عنوان خادم‌الرضا و رئیس‌جمهور مردمی و با کفایت یاد و تاکید کرده بودند که «رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت». صبح امروز نیز رهبر انقلاب بار دیگر به روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر شهید رئیسی اشاره و تصریح کردند: «کار جهادی، کار با کیفیت است، شهید رئیسی رضوان الله تعالی علیه، اهل کار جهادی بود واقعاً شب و روز نمیشناخت. به دنبال آفرین و احسنت برای این همه کاری که می‌کرد نبود و این را ما از نزدیک دیدیم و حس کردیم، به معنای واقعی کلمه کار و تلاش می‌کرد، هر آنچه از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد، بسیاری هم این را نمی‌فهمیدند، کارهایی نبود که جلوی چشم مردم باشد اما واقعا کار می‌کرد.»

ایشان همچنین به دولتمردان چهاردهم توصیه کردند که با روحیه جهادی می‌توانند کوه‌های مشکل را از جا بکنند و در این مسیر ملاک‌های کار و عمل جهادی را همان ویژگی‌هایی دانستند که پیش از این برای شهید رئیسی بر شمرده بودند یعنی خستگی‌ناپذیری، بی‌مزد و بی‌منت کار کردن و بر اساس وظیفه انسانی و خدایی پیش رفتن.

تلاش و فعالیت شهید امیرعبداللهیان ادامه یابد

رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ کدام ویژگی‌های خادمان در دولت سیزدهم را ستودند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان امروز خود با تقدیر از اقدامات مثبت شهید امیرعبداللهیان در عرصه سیاست خارجی، اظهار داشتند: غفلت و تغافل از آنچه در جهان و منطقه پیش می‌آید جایز نیست، هر حادثه‌ای پیش می‌آید موضعی صریح، روشن، با قوت و متانت بیان کنیم که دنیا بداند ایران اسلامی در این قضیه چه می‌گوید. دولت سیزدهم در این باره تلاش خوبی داشت. خدا رحمت کند شهید خدمت شهید امیرعبداللهیان را که دیپلمات خوبی بود، مذاکره‌کننده خوبی بود، تلاش و فعالیت خوبی داشت، بنده از نزدیک کارهای ایران را می‌دیدم، خوب حرکت می‌کرد، خوب کار می‌کرد، این فعالیت و تلاش انشالله باید ادامه پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha