درآمد مالیاتی با نظر مودیان صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شود

مراغه- ایرنا- نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امکان تعیین محل هزینه‌کرد مالیات توسط مودیان بر اساس آیین‌نامه اجرایی نشان‌دار کردن مالیات، گفت: مودیان مراغه و عجب‌شیر از این فرصت به نحو بهینه استفاده کرده و به تکمیل برخی طرح‌های نیمه‌تمام کمک کنند.

«سیدفرید موسوی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال این امکان به مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ داده شده که به موجب مصوبه هیات دولت، مالیات را نشان‌دار کرده و محل مصرف هزینه‌ها را مشخص کنند.

وی اضافه کرد: هنگام پر کردن اظهارنامه مالیاتی گزینه‌ای رویت می‌شود که اگر از سوی مودی انتخاب شود، لیست طرح‌های در حال تکمیل مراغه و عحب‌شیر برای وی نمایش داده می‌شود و مودی می‌تواند محل هزینه‌کرد مالیاتش را از این لیست انتخاب کند.

«موسوی» با اشاره به اینکه لیست طرح‌های در حال تکمیل مراغه و عحب‌شیر را از سامانه اخذ کرده است، افزود: مودیان مراغه و عحب‌شیر اگر محل هزینه‌کرد مالیات خود را از لیست انتخاب نکنند، برای تکمیل طرح‌های این لیست باید از منابع دیگری به دنبال اعتبار باشیم.

مودیان مراغه و عحب‌شیر محل هزینه‌کرد مالیات را تعیین کنند / تکمیل برخی طرح‌های نیمه‌تمام
آیین‌نامه اجرایی نشان‌دار کردن مالیات به صورت گسترده در مراغه و عجب‌شیر اطلاع‌رسانی شود

وی این مزیت را فرصت توسعه مراغه و عحب‌شیر خواند و ابراز امیدواری کرد تا اصحاب رسانه، اداره امور مالیاتی، اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و دیگر متولیان با اطلاع‌رسانی گسترده، زمینه را برای بهره‌مندی این شهرستان‌ها از این فرصت فراهم کنند.

«غلامرضا منصوری»، رییس اداره امور مالیاتی مراغه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این اقدام جدید و مثبت سازمان امور مالیاتی به صورت سراسری اطلاع‌رسانی شده و در اداره امور مالیاتی مراغه هم از هر فرصتی برای تبیین آن استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: مودیان هنگام تکمیل اظهارنامه مالیاتی از طریق سامانه می‌توانند محل هزینه‌کرد مالیات پرداختی خود را تعیین کنند و اکنون زمان تکمیل این اظهارنامه است.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، تاکنون هزار و ۹۱۵ پروژه ملی و استانی از سوی مودیان انتخاب شده که باید از طریق مالیات‌های مودیان تامین مالی و در کمتر از یک سال عملیاتی شوند.

درآمد مالیاتی به تکمیل برخی طرح‌های نیمه‌تمام کمک می‌کند

گفتنی است عناوین ۱۲ طرح مراغه و عجب‌شیر از جمله تکمیل مدرسه «چاللوی بادیانلو»، مدرسه ۲ کلاسه قره‌ناز و تکمیل مدرسه سه کلاسه «هرق» از مراغه و تخریب و بازسازی مدرسه ۶ کلاسه ابتدایی روستای هفت تیر «خضرلو» و احداث مرکز بهداشتی درمانی روستایی «هرگلان» از عجب‌شیر در این لیست به چشم می‌خورد.

چندین طرح دیگر از مراغه شامل روکش آسفالت راه روستایی طالبخان – خرمازرد، تکمیل مدرسه ۶ کلاسه انزاب، تکمیل تصفیه‌خانه آب، لکه‌گیری و روکش آسفالت راه روستایی علویان – یایشهری، احداث مرکز جامع سلامت شهری میرقدرت کریمی، احداث راه روستایی گلچوان و تکمیل ساختمان انتقال خون نیز در این لیست وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha